Søkemotormarkedsføring

Det unike med søkemotorer som markedsføringskanal er at man treffer brukeren i det kritiske øyeblikket når de er i kjøpsmodus.

Hva er søkemotormarkedsføring?

Spisset budskap med gode målrettingsmuligheter gjør markedsføring i søkemotorer som Google, Bing og Yahoo svært effektivt.

Søkemotormarkedsføring (SEM - Search Enigne Marketing) er et samlebegrep for to ulike metoder som benyttes for å gjøre produkter, tjenester og merkevarer synlig i søkemotorer.

1) Søkemotorannonsering
Søkemotorannonsering (på engelsk omtalt som PPC - Pay Per Click) er betalte annonser i søkemotorene som gjør din bedrift, tjenester og produkter godt synlig på de søkeordene du selv velger.

Annonsetekster og budskap kan skreddersys for å treffe spesifikke målgrupper, og annonsene lar seg målrette geografisk for ytterligere økt relevans.

2) Søkemotoroptimalisering
Søkemotoroptimalisering (på engelsk omtalt som SEO - Search Engine Optimization) handler om å forbedre plasseringer i de ubetalte, eller såkalte organiske, søkeresultatene.

Mye har og vil bli sagt om søkemotoroptimalisering, men i grove trekk dreier det seg om å tilrettelegge nettstedet på en måte som tilfredsstiller søkemotorenes tekniske retningslinjer, og ikke minst - gi de besøkende godt, relevant innhold i en god brukeropplevelse.

Søkemotoroptimalisering (SEO)

Søkemotoroptimalisering (SEO - Search Engine Optimization) handler om å forbedre plasseringer i de ubetalte, eller såkalte organiske, søkeresultatene.

Sertifiseringer og partnerskap

Knowit Experience er anerkjent som Google Premier Partner.  For å bli sertifisert Google Partner stilles krav til kompetanse, gode resultater over tid og et høyt aktivitetsnivå. En Premier Partner-status stiller høyere krav til kompetanse og aktivitetsnivå.

Til toppen