Knowit Analytics Lab - skape forretningsverdier med dataanalyse

Publisert 18 okt 2017 David Svensson

For virkelig å få mest mulig verdi ut av et selskaps data er det ikke nok med rene BI-spesialister, det trenges et helt lag med ulike kvalifikasjoner. Knowit Analytics Lab har funnet sin egen metode for å produsere spennende resultater, som raskt slår ut i virksomheten

Hvordan finner jeg nålen i høystakken? Dette er spørsmålet mange bedrifter stiller seg i dag når de skal prøve å få verdifull informasjon fra store mengder data de har samlet, eller som finnes i deres omverden. Tradisjonelt bruker man BI-verktøy, bygger datalagre og skriver SQL-spørsmål for å oppnå det man ønsker.

På Knowit mener vi at det ikke er det eneste svaret eller den eneste muligheten lenger.

- I dag har mange bedrifter store mengder ustrukturerte data som kommer fra mange forskjellige kilder. Da fungereer ikke de tradisjonelle metodene alene, man må tenke på nye måter og utfylle for å få frem den informasjonen som er mest verdifull for virksomheten, sier David Svensson, konsulent hos Knowit.

For å hjelpe bedrifter å løse dette problemet, startet David Svensson, og noen av hans kolleger, Knowit Analytics Lab. Den grunnleggende ideen her er at vi trenger et lag som har alle disse ulike kompetanser, for virkelig å få ut de opplysninger i informasjonen som en bedrift kan dra nytte av.

- Du må vite hvordan du skal håndtere store mengder data, analysere dem, se hvordan resultatene passer inn i kundens virksomhet, og til slutt presentere konklusjoner som klart viser hva du har kommet frem til. Så når vi hjelper en kunde, vil vi alltid være et team hvor forskjellige personer er ansvarlige for ulike kompetanseområder.

På Knowit Analytics Lab jobber derfor ikke bare rene IT-konsulenter, men også folk med bakgrunn innen områder som økonomi, grafisk design og kommunikasjon. Kunder får dermed all den kompetansen som trengs på ett sted.

Analysen er skreddersydd for hver bedrifts behov og utført av innovasjonsavdelingen. Knowit Analytics Lab tar kundens data, og analyserer dem i forskjellige dimensjoner i en på forhånd bestemt tidsperiode. Dette er i kontinuerlig dialog med kunden og teamet presenterer deretter sine konklusjoner. Konklusjonene er da skreddersydd til kundens virksomhet og viser hvordan selskapets egen informasjon kan brukes til å gjøre dem mer konkurransedyktige.

For dem som ønsker å begi seg inn på et område hvor det fortsatt er mye å oppdage, er Knowit Analytics Lab det rette stedet.

- Det er så mye som skjer i dataanalyse nå at vi virkelig må brenne for å lære mer innen feltet, for å holde tritt med utviklingen. Fordelen her er at man får en gitt anledning til å teste og gjennomføre sine ideer, siden det er så mye som ikke er testet ennå.

For mer informasjon, kontakt David Svensson eller Mia Schriwer.

For mer informasjon om våre tilbud, les dette!

Vil du jobbe hos oss, les mer om alle våre ledige stillinger her!

Til toppen