Bedre info og mindre mas – nå også for avislesere
Publisert 28 nov 2019
Knowit skal - som de første i Norge - kombinere brukerdata fra Google med kommunikasjonskanalene i Salesforce for å gi Hegnar Media sine abonnenter bedre leseropplevelser.
Knowit Experience skal bistå Hegnar Media, selskapet bak redaksjonelle produkter som Finansavisen og hegnar.no, med oppsett og konfigurasjon av Salesforce Marketing Cloud og Advertising Studio.
- Jobben vi skal gjøre vil gi Finansavisens lesere mer relevant innhold i de kanalene de foretrekker, det åpner også opp helt nye muligheter for Hegnar til å drive datadrevet markedsføring, sier Håvard Gundersen som leder Knowit sin Salesforce-satsning i Norge.
Som en del av oppdraget skal Knowit koble Marketing Cloud sammen med Hegnars eksisterende Google trafikk-data, hente data fra abonnementsdatabasen, og bistå med opplæring og igangsetting for Hegnar Media sine ansatte. Knowit vil også operasjonalisere de viktigste bruks- og kundereisene, slik at gevinsten av investeringen kan hentes ut relativt raskt.
- Denne leveransen representerer en unik mulighet til å kombinere adferdsdata med kjøps- og brukerdata. Og bruksscenariene er uendelig, sier Gundersen.
Løsningen er et tverrfaglig samarbeid med bidrag fra kolleger i Oslo, Bergen, Malmø og Lviv.