Bergen <3 eCommerce

Publisert 02 nov 2017

Knowits roadshow stoppet i Bergen med fem sterke sesjoner om ehandel.

Målet med roadshowet er å utveksle kunnskap, trender og erfaringer fra ulike vinkler og forskjellige selskaper, uavhengig av industri, B2B eller B2C.

Torsdag 26. Oktober var roadshowet på plass i Bergen, med drøye tre timer fylt av fem sesjoner. 

Tre av foredragene var caser fra bedrifter som selv har vært gjennom prosessen med å bygge og optimalisere sine eCommerce-løsninger, mens de to siste var presentasjoner fra Episerver og inRiver.

Ny løsning – økt handel via mobil

Førstemann ut var administrerende direktør i Røde Kors Førstehjelp, Fredrik Aasebø. De er en landsdekkende leverandør av kurs og utstyr innen førstehjelp, sikkerhet og beredskap og er Norges største leverandør av førstehjelpskurs og hjertestartere til privat og offentlig sektor.

De har nettopp lansert en ny e-handelsløsning for deres produkter og tjenester, en side som også selger og koordinerer kurs. De fortalte om behovet for en enklere og responsiv nettside og om valgene de har tatt på veien.

Vi så at 50 prosent av trafikken vår kom fra mobil, men tidligere hadde vi ikke en nettside som fungerte godt på den flaten. Med vår nye responsive side ser vi en betydelig vekst på kjøp gjort via mobil, fortalte han.

Den gode kundereisen med Episerver

Episerver er et globalt konsern med 540 ansatte i 15 land, og er tilknyttet 880 partnere. De kombinerer innhold, commerce og digital markedsføring i ett verktøy og hjelper deg med å selge mer og skape personaliserte kundereiser.

Steve Celius, country manager i selskapet, demonstrerte live de løsningene som ligger i deres system.

Med innhold i fokus

Henrik Been snakker om PIM

Som forbrukere lever vi våre liv gjennom mikroøyeblikk.

Ifølge Google er disse øyeblikkene når forbrukerne ønsker å bli inspirert, informert eller kjøpe noe som tilfredsstiller våre behov.

I sin presentasjon ga inRiver sitt syn på Product Information Management (PIM) og hvordan InRiver Product Marketing Cloud bidrar til å skape en bedre kundeopplevelse i hvert av disse mikroøyeblikkene.

Om det er tre ting dere må huske fra det jeg sier i dag, så noter ned ordet INNHOLD, sa Henrik Béen, VP Product Marketing, og utdypet hvorfor innhold er nøkkelen til suksess i ehandel: Du kan ha god infrastruktur og et nytt system, men fyller du ikke dette med godt innhold, så spiller det ingen rolle. Du kan ikke bare fortelle at produktet finnes, du må presentere den gode produkthistorien, fortalte han.

Når nattdyrene med ny ehandels-løsning

Hansa Borg Bryggerier ønsket en mer effektiv og kundevennlig bestillings-løsning for sine kunder i hotell, restaurant og caterings-bransjen. De jobber gjerne om kvelden og natten, mens Hansa Borgs kundesenter er åpent om dagen. Knowit brukte design thinking-metoden og spurte bransjen hva de trengte og hvordan de trengte det.

Under sesjonen fortalte senior rådgiver i Knowit Jan Georg Lehmann-Røed og Ken Larsen Bernes i Hansa Borg Bryggerier hvordan kunde og digitalbyrået jobbet sammen for en god B2B-løsning for bryggeriet. 

Ejendahls, et svensk selskap som selger beskyttelse for hender og føtter til bedrifter, fortalte også om sine utfordringer da de skulle lansere sin ehandels-løsning. 

Vil du snakke med oss om e-handel - ta kontakt.

 Knowit arrangerer jevnlig frokostmøter og ulike seminarer. Se programmet her. 

Lurer du på om vi kan hjelpe deg?
Mona Hvattum
Head of Consulting and Sales, Knowit Experience Oslo
Bli kontaktet
Bli kontaktet

Lurer du på om vi kan hjelpe deg?
Idun Storm
Head of Consulting and Sales, Knowit Experience Bergen
Bli kontaktet
Bli kontaktet

Til toppen