Rikstoto velger Google 360 og Knowit
Publisert 14 aug 2016Rikstoto har investert betydelig i teknologiske plattformer og er nå midt i en offensiv satsning for å øke sin digitale brukervennlighet og tilgjengelighet. Konkurransen i spillmarkedet har blitt tøffere og kundene mer kravstore. For å være å være attraktive for morgendagens kunder har Rikstoto definert data og brukerinnsikt som avgjørende elementer.
Valget av Google Analtyics 360 var sentralt i forhold til mulighetsrommet det gir oss i innsiktsarbeidet og utnyttelse av data. Etter en runde med flere byråer falt valget til slutt på Knowit Experience, sier Vidar Hoff-Strand, salgsansvarlig digitale kanaler hos Rikstot. Deres analysemiljø skilte seg ut gjennom deres unike ekspertise og erfaring med implementeringer, oppsett og utnyttelse av Google sin 360 suite. Samtidig ønsker vi å agere på resultatene kontinuerlig for å skape en best mulig digital brukeropplevelse. Det at Knowit Experience i tillegg har sterke miljøer på design og utvikling er heller ingen minus i veien fra analyser til bedre løsninger.
Nå gleder vi oss til å utnytte mulighetene Google Analytics 360 gir oss. Vi ønsker å ta våre brukere på alvor og gjennom gode analyser har vi nå mulighet til å få deres tilbakemelding kontinuerlig. Innsiktsarbeidet blir avgjørende for forbedringer og utvikling av nye løsninger. Jeg er trygg på at kombinasjonen av et så rikt og kraftig analyseverktøy og ekspertisen til Knowit Experience vil løfte Rikstoto sine digitale løsninger fremover, avslutter Hoff-Strand.
Google Analytics 360 er Google sitt premium analyse produkt og en massiv videreutvikling av Google Analyitcs premium. Som navnet tilsier tar Google med dette en mer holistisk tilnærming til analyse. Gjennom enkle integrasjoner og moduler har 360 suiten satt brukervennlighet og visualisering i førersete. Om disse endringene vil demokratisere big data, innsikt og analyse på samme måte som deres søkemotor demokratiserte informasjon gjenstår å se, men gjennom 360 ligger det meste til rette.
Norsk Rikstoto omsette travløp for over 3, 7 milliarder i 2015 gjennom nesten 200 000 aktive, registrerte spillere.
Knowit Experience ble rangert som Norges tredje største reklamebyrå på Kapital sin oversikt, men er også kjent som et designbyrå og IT- selskap. De er ledende i Norden på analyse og innehar alle sertifiseringer som Google kan tilby innen faget. Det er ekstremt givende samarbeide med kunder som forstår verdien av kundedata og evner å utnytte disse mulighetene, uttaler fagansvarlig for analyse i Knowit Experience Eivind Savio. Vi har god erfaring med 360 suiten og gleder oss til et spennende samarbeid med Rikstoto fremover.