Sommersalong

Bygg merkevaren din gjennom eksepsjonelle brukeropplevelser

– velkommen til faglig sommersalong hos Knowit i Oslo 23. juni.

Vi i Knowit inviterer til faglig sommersalong, fredag 23. juni kl. 13.00 - 15.00, i våre splitter nye lokaler i Lakkegata 53. Gjennom tre foredrag vil vi gå gjennom prosessen fra det grunnleggende arbeidet med identitet og merkevarebygging til produkt- og tjenesteinnovasjon. Vi avslutter arrangementet på takterrassen i 5. etasje med noe friskt og godt i glasset. Det eneste du trenger å ta med er solbriller! Arrangementet er gratis.

Alt henger sammen. Og alt skal oppleves. Ved å sette brukeren i sentrum får vi en metodisk tilnærming til en prosess som styrker merkevaren og skaper riktigere produkter, tjenester og brukeropplevelser på tvers av kanaler. 

Spillereglene for å bygge merkevarer har endret seg. Vi har gått fra å fortelle kundene hva de skal kjøpe og mene til å måtte tilby det de faktisk vil ha.

Dagens kunder er mer illojale og krevende enn noen gang tidligere og kampen om å bli foretrukket er større enn noensinne. De som vinner kampen er de som klarer å treffe kundenes behov, skape gode opplevelser – og dermed få en plass i kundenes hjerter. Man må fortjene den plassen. Den kan ikke lenger bare kreves. Man må vite. Ikke bare tro.

Foredragsholdere

Barbro Helset Barbro er utdannet grafisk designer og spesialisert innen visuell identitet, emballasjedesign og designledelse.
Jonas Thire Jonas er utdannet Art Director (AD) ved Westerdals School Of Communication og har bakgrunn fra reklamebransjen. I dag jobber han som kreatør og konseptutvikler hos Knowit og guider oss gjennom arbeidet med idé og konsept i kommunikasjonsprosessen.
Helene Devold Helene er utdannet grafisk designer fra Norges Kreative Fagskole og Southampton Solent University, og jobber daglig med konseptutvikling, tjenestedesign og visuell identitet.
Ask Helseth Ask jobber som interaksjons- og tjenestedesigner i Knowit og er utdannet fra Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo. Hans bakgrunn har gitt ham dyp innsikt i tjenestedesign og kundereiser, systemorientert design (SOD) og konseptutvikling.

Agenda

Kl 13:00 - Velkommen

Kl 13:15 - Merkevaren er en opplevelse (Barbro Helset)

For å skape en riktig opplevelse må vi skjønne hvor vi skal, hvorfor vi skal dit og hvordan vi kommer oss dit. Merkevaren bør fremstå som en fysisk og mental opplevelse av en strategi. Opplevelsen av en levende, oppdatert og hel merkevare definerer hvordan de ulike visuelle elementene og berøringspunktene opptrer sammen i merkeuniverset. Den visuelle identiteten er med andre ord mye mer enn en logo. 

Kl 13:45 - Bygg merkevaren med lik kommunikasjon (Jonas Thire)

Hvordan kan man variere kommunikasjonen og samtidig beholde grunnsteinene i egen merkevare? Kommunikasjonskonsepter bør skille seg ut, engasjere og tiltrekke oppmerksomhet, men like viktig er det også at de er solide konsepter som benytter samme uttrykk over tid – og ikke kun over en liten periode. Det kan kanskje oppleves som ”kjedelig”, men er uhyre viktig for å styrke bedriftens merkevare.

Kl 14:30 – Produkt- og tjenesteutvikling for etablerte merkevarer (Ask Helseth og Helene Devold) 

NAF er i en spennende omstillingsprosess fra å være en bilistorganisasjon til å bli en trafikantorganisasjon. Tjenestene skal endres og utvides, og de har opprettet egen enhet for å utfordre eksisterende forretningsmodeller. For å jobbe med produkt- og tjenesteutvikling har NAF satt trafikanten i sentrum.

Kl 15:00 - Mingling på takterrassen i 5.etasje

Til toppen