Experience

SRF Kurs: Hvordan lykkes med innholdsmarkedsføring?

I samarbeid med Salgs- og reklameforeningen i Bergen arrangerer vi et kurs i hvordan lykkes med innholdsmarkedsføring.

Innholdsmarkedsmarkedsføring som er fundert på analyse og faktiske brukerbehov kan bli en svært lønnsom markedsføringskanal i en tid som preges av reklametretthet og information overload. I moderne SEO og innholdsmarkedsføring jobber vi kontinuerlig med å identifisere, implementere og distribuere godt og riktig innhold. Når innholdet vi lager svarer på brukernes intensjoner og implementeres og distribueres riktig i digitale og sosiale kanaler, blir vi relevant i Google og belønnes med organisk trafikk av høy kvalitet.

Foredragsholdere

Hilde Nilsen Head of Performance - Knowit Experience
Kristin Sandstad Performance-spesialist

Agenda

Agenda for kurset:

Hvordan kan data og analyse brukes i innholdsmarkedsføring:

• Bruke data til å lære om målgruppen og hva de er interessert i
• Sikre at innholdet blir synlig på riktig sted til riktig tid
• Sette mål og måle hvordan man lykkes

Etter foredraget blir det workshop/sesjon-tid hvor vi ser nærmere på og tar i bruk de ulike verktøyene vi har tilgjengelig og har lært om, og jobber praktisk med:

• Målgruppeanalyse. Hvem er målgruppen din, hva er de opptatt av, hvordan oppfører de seg?
• Søkeordsanalyser. Hva interesserer målgruppen seg for, hvilke tema og interesseområder vil de vite mer om og hvordan snakker de om dine produkter og tjenester?

Deltagerne må ta med egen pc og i tillegg er det fint om du har tilgang til bedriftens Facebook- og Google-konto.

Til toppen