Experience

We <3 eCommerce: Bergen

Vi elsker e-handel, i alle typer, størrelser og varianter. Med vårt nordiske roadshow ønsker vi å utveksle kunnskap, trender og erfaringer fra ulike vinkler og forskjellige selskaper, uavhengig av industri, B2B eller B2C. Vi ser frem til å møte deg denne høsten sammen med Episerver og inRiver!

I en stadig skiftende verden, hvor B2B og B2C begynner å smelte sammen, hvor enhetlig handel er en selvfølge og nye buzzwords legges til hver dag, er det på tide å gå tilbake til kjernen. Til essensen av hva det egentlig dreier seg om: opplevelsen. Vi er spesialister i forretningskritiske systemer for selskaper med høye ambisjoner og høye krav til deres virksomhet, uansett bransje. 

Vi tar deg på en reise med gode råd og tips om hvordan du kan skape engasjerende shoppingopplevelser, finne nøkkelen til suksess gjennom bedre produktinformasjon og hvordan våre kunder har funnet sine egne unike måter å utvikle seg på.

Mer info følger!

Foredragsholdere

Steve Celius Country Manager, Episerver
Henrik Béen Vice President Product Marketing, inRiver
Anncie Persson Projektledare/Systemägare, Ejendals
Maria Bergsten Digital Platform Specialist, Ejendals
Joakim Lööv e-Commerce Manager, Ejendals
Fredrik Aasebø Adm Dir Røde Kors Førstehjelp
Ken Larsen Bernes CIO Hansa Borg Bryggerier AS

Agenda

09:00 Velkommen og intro

09:10 Case: Røde Kors Førstehjelp til nettløsning
Røde Kors Førstehjelp har hatt en betydelig vekst siden oppstarten i 2008. De merket derfor et behov for en mer moderne og brukervennlig e-handelsløsning for deres produkter og tjenester.

De har nylig lansert en ny site - som i tillegg til å selge fysiske produkter også selger og koordinerer kurs. Røde Kors Førstehjelp har nå en løsning som gjør salget enklere, som frigjør intern kapasitet og som på en god måte håndterte de ulike behovene til privatmarkedet, bedriftsmarkedet og behovet for levering av medisinsk forbruksmateriell til deres interne kunder, landets Røde Kors Hjelpekorps.
Med: Fredrik Aasebø, Adm Dir Røde Kors Førstehjelp

09:45 Episerver
Hvordan selge mer på nett. Det trengs mer enn en katalog for å selge varer og tjenester på nett. God rangering i søk, innhold som styrker budskapet, personaliserte opplevelser og anbefalinger, A/B testing og analyse for å øke konvertering - alt dette uavhengig av kanal. Episerver kombinerer innhold, commerce og digital markedsføring i ett verktøy og hjelper deg med å selge mer og skape personaliserte kundereiser for hver besøkende.
Med Steve Celius, Country Manager

10:15 Case: Ejendals
Hvordan lage en internasjonal B2B-web med ehandel- fra behovsanalyse til ferdig løsning.
Med Anncie Persson, Project manager, Maria Bergsten, Digital Platform Specialist och Joakim Lööv, eCommerce-manager

11:00 Pause

11:15 inRiver
Som forbrukere lever vi våre liv gjennom mikroøyeblikk. Ifølge Google er disse øyeblikkene når forbrukerne ønsker å bli inspirert, informert eller kjøpe noe som tilfredsstiller våre behov. Bedrifter som klarer å tiltrekke seg forbrukere i disse øyeblikkene, forstår viktigheten av å levere riktig produktinformasjon, til rett tid, skreddersydd til rett publikum. Dette gjelder både B2C og B2B-selskaper. I denne presentasjonen gir InRivers sitt syn på Product Information Management (PIM) og hvordan InRiver Product Marketing Cloud bidrar til å skape en bedre kundeopplevelse i hvert mikroøyeblikk. 
Med Henrik Been, VP Product Marketing

12:00 Case: Hansa Borg Bryggerier - Nettbutikk for en nattåpen bransje

Hansa Borg Bryggerier ønsket en mer effektiv og kundevennlig bestillings-løsning for sine kunder i hotell, restaurant og caterings-bransjen. De jobber gjerne om kvelden og natten, mens Hansa Borgs kundesenter er åpent om dagen. Knowit brukte design thinking-metoden og spurte bransjen hva de trengte og hvordan de trengte det. Deretter laget vi laget en web-løsning der kundene kan bestille når som helst på døgnet, få informasjon om produkter og varsler for bestillingsfrister. Alt på et sted. Når kunden trenger det.
Med Ken Larsen Bernes, CIO i Hansa Borg Bryggerier AS

12:30 Lunsj og mingling!

Til toppen