#InnovationTuesday

Brukersentrisk og datadrevet produktutvikling: Vipps om hvordan de jobber for å videreutvikle sin posisjon

Hvordan klarte Vipps å få tre millioner brukere på tre år? Og hva gjør de for å fortsette å innovere og utfordre - I møtet med de internasjonale aktørene som kjemper om betalings-hegemoni?

Tre millioner nordmenn har på tre år tatt i bruk betalingstjenesten Vipps. Samtidig har betaling i Norge blitt nær sagt kontantløst. Fintech er et av de mest innovative markedslandskapene i verden, med tydelige krav til innovasjonstakt og brukerfokus. Hvordan har Vipps klart å bli en så tydelig vellykket game-changer innen betaling og oppgjør?

Som en av Norges mest anerkjente merkevarer, later det nå til at Vipps begynner å vende blikket ut mot den store verden. Berit Svendsen har pekt på nasjonal ID via Bank-ID, og samarbeid mellom bankene, som viktige faktorer. Et samarbeidende bankvesen og en deregulert banknæring til tross, entrer nye aktører markedet: Med 700 millioner kinesiske kunder og et mål om 2 milliarder globalt innen 2025, har Alipay hoppet bukk over mellomleddet VISA og MasterCard. Ved siden av Alipay, entrer nå Apple Pay og Google Pay markedet.


Hvordan jobber Vipps med å videreutvikle tilbudet sitt og imøtegå konkurrerende tjenester på veien fremover? Den 7. mai kommer Elisabeth Barrie, CPO (Product, UX & Data) og Ninni Høver, Produktsjef, til oss for å snakke om Vipps og veien fremover over en kaffe, og du er hjertelig velkommen. Vi sees!

Når?
Tirsdag 7. mai, 2019
Kl. 08:00 - 09:30

Hvor?
Lakkegata 53, Oslo.

Påmelding
Meld deg på frokostseminaret her.

Agenda
08:00 Registrering, kaffe og bærekraftig frokost
08:30 Velkommen
08:40 Foredrag med Vipps
09:20 Q&A
09:30 Avslutning

Foredragsholdere

Elisabeth Barrie CPO, Vipps
Ninni Høver Produktsjef, Vipps
Til toppen