Utfordringen
Vi elsker innovasjon, og vi elsker utfordringer. Da Enkla Elbolaget kom til oss med sin idé, var vi raskt på banen med en nyskapende teknisk løsning som oppfylte de høye kravene til tilgjengelighet, enkelhet og fleksibilitet som ble stilt.
Med fakturaen som kommunikasjonskanal mot både privatkunder og bedriftskunder var det nødvendig å utnytte hver eneste ledige millimeter og skape en opplevelse rundt en ellers trist faktura som var vanskelig å tolke.
Innholdet på den nye, smarte fakturaen måtte være nøye gjennomtenkt og dessuten kunne målrettes mot ulike kundegrupper.
Deler av innholdet skulle kunne velges av kunden selv, for eksempel spesifisert og visuelt presentert strømforbruk, spesifisert merverdiavgift og/eller detaljerte prisopplysninger. Kunden skulle også kunne velge distribusjonsmåte for fakturaen, for eksempel e-post, internett eller papirfaktura. Det hele skulle ligge i en sømløs og brukervennlig selvbetjeningsportal som var tilgjengelig via smarttelefon eller kundeportalen Min El ("Min strøm").
Kundeavdelingen måtte med enkle midler kunne endre fakturaens layout og innhold, som markedsbudskap, strømsparingstips, husholdningstips og/eller kommende arrangementer som strømselskapet planla.