Bakgrunn
Målet var å skape en enhetlig e-handel for Toyota Material Handlings direktesalg av nye og brukte trucker og tjenester for å tilby en salgskanal til kunder, men også å «krysselge» mellom trucker, tjenester og leieløsninger. Toyota ville også øke muligheten til å arbeide med redaksjonelt innhold for å støtte salget av brukte trucker og skape e-handelsfunksjoner som «sammenligner trucker», lagerovervåking, automatisk salgsstyring samt anbefalinger og funksjonalitet for kampanjer.
Løsningen som er bygd på EPiServers plattform, inneholder også et produktinformasjonssystem fra inRiver og søke- og relevansmotor fra Apptus.
Toyota søkte en langsiktig leverandør, og det var viktig for dem at prosjektet ble gjennomført ifølge TPS-modellen, noe som innebærer:
• Høy kvalitet
• Merverdi for pengene
• Levering til rett tid
• Holdbarhet
• Sikkerhet
Følgende aspekter ble spesielt høyt vurdert:
• forslag til løsningsarkitektur
• kundereferanser innen e-handel for den foreslåtte arkitekturen
• vårt langsiktige engasjement som leverandør og rådgiver innen e-handel
• foreslått prosjektprismodell
• vår utviklingsmetodikk
• erfaring fra beste praksis for e-handel
• leveringsevne (tid)