Løsningen
Vår tilnærming ble en ungdommelig og humoristisk visualisering med tilsvarende tone of voice. Dette for å distansere oss fra de tankene folk flest har om tannleger; at det er dyrt og ubehagelig (skummelt). Vi ønsker å gi tjenesten et mer menneskelig og personlig uttrykk for å dempe vegringen ved å bestille tannlegetime. I samarbeid med fotograf Ole Walter Jacobsen produserte Forbrukerrådet flere filmer som viderefører det personlige og humoristiske konseptet.
I samarbeid med forbrukerrådets utviklere gav vi hvakostertannlegen.no et ny visuelt uttrykk i tråd med Forbrukerrådet.no sin nye profil. Vi promoterer de nye nettsidene med annonsering i google og på facebook gjennom tre faser. I første fase opplyste vi om den nye løsningen og introduserte den nye profilen. I andre fase underholdte vi med de nye filmene og humoristiske annonser. I siste fase ønsker vi å engasjere publikum ved å bruke gåter og dilemmaer i annonser og sosiale medier.