Utfordring

Historien om den digitale hudterapauten startet da den lille start-upen Instant Advice fra Lund i Skåne tok kontakt med Knowit. Den lille start-upen hadde i flere år hatt fokus på hudbehandling koblet til AI, der mantraet var en personlig AI-basert hudterapeut på mobilen som kunne gi råd og oppmuntring til deg som forbruker. For Instant Advice har ønsket vært å fokusere på banebrytende AI-algoritmer, ikke å utvikle IT-systemer.

Etter noen forsøk på å skape en løsning med kundegrensesnitt, tok de kontakt med Knowit. Knowits kontorer i Malmø ble engasjert og likte både teknologien og ideen til start-upen.

Galderma

Løsning

Et tverrfaglig team ble satt sammen og tok saken på strak arm. Sammen skapte Instant Advice og Knowit en løsning som fungerte. Rundt 10 000 bilder er nødvendig for at AI-algoritmen skal fungere på en spesifikk oppgave. For den digitale hudterapauten har Knowit levert både UI og UX-design, en Azure-basert server i backend og mobilapplikasjon.

Galderma

Resultat

Resultatet er blitt en app der brukeren både blir onboardet og instruert i hvordan man bruker ulike hudprodukter. Brukeren tar deretter selfier daglig som så leses og prosesesseres av en AI-algoritme. På denne måten blir det lettere for personer med forskjellige utfordringer knyttet til hud å se progresjon på behandlingen.

Til toppen