
Hva må til for å lykkes med Cloud Marketing
For å lykkes med Cloud Marketing må du være i stand til å utnytte potensiale i relevante og tilgjengelige datakilder. Dette er et viktig skritt for å øke effekten av markedsføringstiltak.
Cloud Marketing handler om å øke effekten av markedsføringstiltak ved å strukturere og utnytte langt flere datakilder enn man tidligere har hatt mulighet til. Som oftest er det data fra annonseverktøy i kombinasjon med dine egne data som gjør oss i stand til å øke effekten drastisk. Med Cloud Marketing, kan bedrifter som leverer kundeopplevelser over nett, kanskje møte sin største utfordring – hvordan nå ut til kunden i det riktige øyeblikket.
For å lykkes med Cloud Marketing må du være i stand til å utnytte potensiale i relevante og tilgjengelige datakilder. Dette er et viktig skritt for å øke effekten av markedsføringstiltak.
Knowit har levert digitale tjenester for Norwegian i en årrekke, i tillegg til å ha bistått med implementering, rapportering og innsikt av bruksmønsterdata på tvers av alle Norwegians digitale flater i hele verden. Ved å kombinere Knowits styrker innen digital markedsføring og skykompetanse, har vi tatt Norwegians målrettede markedsføringsmuligheter til nye sky-lag!
Lefdal var en av landets største kjeder innen forbrukerelektronikk med varehus i hele Norge. De er nå slått sammen med Elkjøp. Knowit bisto det tidligere selskapet med å øke omsetningen på nett gjennom digital annonsering ved å øke trafikkvolumet, konverteringsfrekvensen og ROI.
Google Marketing Platform (GMP) er et sett med reklame- og analysetjenester som skal hjelpe bedrifter “å planlegge, kjøpe, måle og optimalisere digitale medier og kundeopplevelser på ett sted”. Med GMP kan bedrifter gjøre markedsføring ut i alle ledd. Med tjenester som Google Analytics, Google Tag Manager, Google Data Studio og Google Optimize kan man føre automatisert annonsering, innsamling av trender og bruksmønstre, visualisering og rapportering for å øke verdien av markedsføringen sin.
Amazon Marketing Cloud tilbyr gode verktøy for rapportering og analyse som kan skreddersys for hver enkelt annonsørs mål, publikum, kanaler og budskap. Verktøyene gir dyp forståelse for hvor og hvordan man best kan engasjere potensielle kunder på tvers av kampanjer og kanaler. Annonsører kan ved hjelp av attribusjonsmodeller enkelt måle effekten av annonseringen, samt sette opp egendefinerte trakter for å få innsikt i hvor forbrukere samhandlet med annonsen. Dette gir en unik mulighet for mer strategisk optimalisering av kampanjer og remarketing.
AMC bygger på Amazon Web Service sin teknologi, og har dermed en rekke spennende muligheter for bruk av maskinlæring, big data og analyse. Dette kan være spesielt aktuelt ift. å velge riktig verktøy og markedsføringsteknologi, sette opp personaliserte løsninger, skreddersy kampanjer og bli mer kostnadseffektiv. AMC er også designet for å beskytte sluttbrukers personvern. Det er blant annet ikke mulig å hente ut individuell brukerdata, kun samlede analyser bestående av data fra minimum 100 unike brukere.
Cloud Marketing fra Azure åpner opp fra pesis og personlig tilpasset markedsføring. Uavhengig om vi snakker om en liten, medium eller stor bedrift vil skytjenestene til Azure kunne øke kvaliteten på din digitale markedsføring. Ved å utnytte dataen en sitter på gjennom analyse og avanserte modeller er det i langt større grad å mulig å formidle riktig innhold til riktige kunder, til rett tid. Neon av de mange tjeneste som tilbys er Azure Media Services, Mobile Services og Notification Hub.
Kombinasjonen av Azure og Knowits spisskompetanse sikrer at vi kan bistå deg med å optimalisere brukerreisen med data, ikke magefølelse slik at du kan lage personlige kundeopplevelser og ligge i forkant av markedet. Med Azure skaleres de digitale kampanjene automatisk basert på dine behov.