Ikke bare gir dagens måle- og analyseverktøy deg svaret på hvilken markedsføring som er mest effektiv og lønnsom, men også gode indikasjoner og konkrete tips til hvilke endringer du kan gjøre med ditt nettsted, mobilapplikasjon eller Facebook-side for å tiltrekke deg flere kunder.
Analyse
Analyse og måling handler i bunn og grunn om det å innhente og analysere data for å bli bedre kjent med kundene dine, deres ønsker og behov.

Google Analytics
Google Analytics er et gratis verktøy som gir tilgang til brukerdata og statistikk om din nettside. Du kan enkelt få oversikt over hvilke kanaler besøkende kommer fra, hva de gjør inne på siden og m.m. slik at du kan ta bedre beslutninger basert på denne dataen.

Google Tag Manager
Google Tag Manager gjør det mulig for deg å raskt og enkelt håndtere tagger på din nettside. Ved hjelp av disse taggene kan du måle hva folk gjør på nettsiden din, hvilket innhold som er interessant og kartelegge forbedringsmuligheter.

Google Analytics 360
Google Analytics 360 inkluderer hovedfunksjonaliteten fra standard-versjonen, men er laget for å kunne håndere store mengder data, samtidig som det gir tilgang til økt funksjonalitet og hastighet på rapporteringen. Google Analytics 360 er for store aktører som har mer data enn det som er mulig å vise i standardversjojen.