Merkets strategiske posisjonering sier noe om hva man står for og hvilken verdi det tilfører de ulike målgruppene virksomheten retter seg mot; Hvordan dette relaterer til andre aktører i markedet og samtidig speiler produktene, historien og holdningene i virksomheten. Deretter følger den grafiske fortolkningen av dette teoretiske grunnlaget, som er minst like viktig. De færreste av oss har merkestrategier på nattbordet, og da er den visuelle identiteten ofte det første inntrykket vi danner oss om en merkevare.

Neglelakk flasker av ulike farger.

Merkevare og posisjonering

Merkevareledelse og attraktiv posisjonering er ikke mindre viktig i en digital verden, men det er langt mer komplekst og krevende enn den gang de klassiske merkevareguruene var heltene på 90-tallet. Vi følger fremdeles prinsippene fra klassisk merkevarebygging i vår rådgivning, men modernisert for en digital innholdsdrevet markedsplass der koblingene mellom tilbud og etterspørsel stadig tar nye former og formater.

Lurer du på om vi kan hjelpe deg?
Mona Hvattum
Head of Consulting and Sales, Knowit Experience Oslo
Bli kontaktet
Bli kontaktet

Lurer du på om vi kan hjelpe deg?
Idun Storm
Head of Consulting and Sales, Knowit Experience Bergen
Bli kontaktet
Bli kontaktet

Til toppen