Merkets strategiske posisjonering sier noe om hva man står for og hvilken verdi det tilfører de ulike målgruppene virksomheten retter seg mot; Hvordan dette relaterer til andre aktører i markedet og samtidig speiler produktene, historien og holdningene i virksomheten. Deretter følger den grafiske fortolkningen av dette teoretiske grunnlaget, som er minst like viktig. De færreste av oss har merkestrategier på nattbordet, og da er den visuelle identiteten ofte det første inntrykket vi danner oss om en merkevare.
Merkevare
Før man starter det langvarige arbeidet med å gjøre målgruppen til lojale ambassadører, er det er det ubetinget fordel om merkevaren uttrykker de riktige tingene. Det er både et strategisk spørsmål og en operativ designutfordring.

Merkevare og posisjonering
Merkevareledelse og attraktiv posisjonering er ikke mindre viktig i en digital verden, men det er langt mer komplekst og krevende enn den gang de klassiske merkevareguruene var heltene på 90-tallet. Vi følger fremdeles prinsippene fra klassisk merkevarebygging i vår rådgivning, men modernisert for en digital innholdsdrevet markedsplass der koblingene mellom tilbud og etterspørsel stadig tar nye former og formater.