Inbound marketing benytter primært kanaler som blogger, søkemotorer og sosiale medier for å tiltrekke og kommunisere med potensielle kunder. Inbound kan dermed sees på som en kjøperinitiert form for markedsføring og salg, som bygger større grad av langsiktig tillit og troverdighet for din virksomhet.


Hva gjør inbound marketing så relevant akkurat nå?

  • Digital overeksponering og støy har gjort alle mer kresen med sin tid og oppmerksomhet
  • Svekket tillit til klassisk massekommunikasjon
  • Målbarhet og dokumentasjon knyttet til digitale markedstiltak gjør dem mer kostnadseffektive enn analoge tiltak

 

Passer inbound marketing for din virksomhet?

Inbound er en effektiv måte for de aller fleste bedrifter å drive markedsføring og salg på, enten man henvender seg til privatpersoner eller andre bedrifter. Inbound passer likevel aller best for virksomheter som selger produkter over en viss verdi, og har salgsprosesser som strekker seg over en lengre periode. Det er også en fordel at virksomheten har rutiner for å jobbe med leads, og har klare mål om vekst.


Hubspot og Inbound marketing-metodikken

Hubspot er den dominerende plattformen innen inbound marketing, og i tillegg verdens hurtigst voksende programvareselskap.

Knowit er Hubspot Platinum Partner, og leverer alle relevante tjenester innen deres inbound marketing-metodikk.

Inbound marketing-metodikken er basert på en helhetlig tilnærming til kundereisen, eller kjøpsprosessen, sett fra bedriftens perspektiv:

 

1. Tiltrekke – Man benytter en kombinasjon av søk, digitalt innhold og sosiale medier for å tiltrekke potensielle kunder til sine nettsteder


2. Konvertere – Gjennom landingssider med relevante innholdstilbud (seminar, kurs, rapporter, videoer, webinarer, etc.) får man besøkende til å legge igjen sin kontaktinformasjon, og slik altså «konvertert» dem til leads.


3. Selge – Målrettet og spisset oppfølging av registrerte leads basert på brukerdata. Når den potensielle kunden viser en digital atferd som tilsier at de er klare til å bli kontaktet, vil salgsavdelingen ta over prosessen med personlig oppfølging frem til vedkommende har blitt kunde.


4. Begeistre – Fortsette å levere verdi ut over bedriftens produkter og tjenester, ved å tilby innholdsprodukter som treffer kundens profil og interesser. Dette har som mål å bidra til å gjøre kunden til en ambassadør for bedriften, som deler og omtaler ditt innhold og dine produkter/ tjenester i sosiale medier og med venner og bekjente.




Ta kontakt
Amund Brandsrud
Salg - Knowit Experience, Oslo
Bli kontaktet
Bli kontaktet

Vil du at vi skal ringe til deg?

Takk! Vi tar kontakt så snart som mulig.

Ta kontakt
Anders Fossøy
Salg - Knowit Experience, Bergen
Bli kontaktet
Bli kontaktet

Vil du at jeg skal ringe deg?

Takk! Jeg tar kontakt så snart som mulig.

Ta kontakt
Mette Olsson Årbø
Rådgiver – Knowit, Stavanger

Lurer du på om vi kan ringe deg?

Takk! Vi vil ringe deg så snart som mulig!

Til toppen