Webanalyse

Analyse

Analyse og måling handler i bunn og grunn om å innhente og analysere data for å bli bedre kjent med kundene dine, deres ønsker og behov. Datadrevne beslutninger gjør deg dessuten mer treffsikker i dine beslutninger og kommunikasjon.

Gjennom datainnsamling, automatisering, visualisering av nøkkeltall og innsikt, forstår vi sammenhenger og avdekker behov hos dine eksisterende og potensielle kunder.

Søkemotoroptimalisering (SEO)

Søkemotoroptimalisering (SEO)

På verdens største markedskanal havner du på topp med et grundig arbeid i bunn. Hjelp Google med å forstå at du har den mest relevante siden for det kundene dine leter etter. Søkemotoroptimalisering handler med andre ord om de grepene vi gjør for at din side skal være synlig i Google. Med en god strategi for søkemotoroptimalisering får du enda mer trafikk, av høy kvalitet, og du er synlig når kundene søker etter akkurat ditt produkt eller tjeneste.

Konverteringsoptimalisering

Konverterings-
optimalisering

Pjuh, dette lange ordet. Trafikken til nettsteder og apper har aldri vært høyere. Samtidig sliter mange med å konvertere besøkende til kjøp, bestilling, registrering eller andre ønskede handlinger. Konverteringsoptimalisering handler om hvordan vi kan optimalisere nettstedet eller appen best mulig for de handlingene du ønsker at besøkende skal utføre. Hvilke alternative versjoner av innhold eller grafikk øker konverteringsfrekvensen? Gjennom metoder som webanalyse, formanalyse, heatmapping, innspilling av brukersesjoner og brukertester spesialsyr vi strategier og operative rutiner som vi kan dokumentere at fungerer. Dette kaller vi konverteringsoptimalisering! 

Programmatisk annonsering

Programmatisk annonsering

Å automatisere annonsekjøp gjennom programmatisk annonsering sparer tid, gir bedre oversikt og en mer treffsikker bruk av annonsekronene dine. Programmatisk annonsering er enkelt sagt kjøp og salg av nettannonser på børs i sanntid.

Sosiale medier

Sosiale medier

Det er ikke kun Facebook og Instagram som gjelder. Vi skreddersyr deres markedsføringsplan etter hvor vi mener dere kan oppnå best resultater. Enten det er på Youtube, Facebook, LinkedIn eller TikTok, så har vi ekspertene om bord som kan bistå. Sosiale medier er en svært effektiv kanal for markedsføring. Kanalen tillater deg å teste ut ulike budskap, videoer og målgrupper, slik at du finner de riktige kundene for ditt produkt eller tjeneste.

 

Google Ads

Google Ads

Vurderer dere å kjøpe annonser på Google eller er dere ikke helt fornøyd med deres nåværende resultat? Vi arbeider alltid 100% transparent, og dere eier alltid deres annonseringskonto. Vi tror ikke på pakkeløsninger, vi skreddersyr løsninger tilpasset deres spesifikke behov, det vet vi at er nøkkelen til et vellykket resultat. Vi ser kunnskapsoverføring som en naturlig del av samarbeidet med våre kunder og mange av våre konsulenter er gode rådgivere. Kontakt oss hvis du vil vite mer. Kan vi hjelpe dere med å maksimere Google Ads?

Inbound marketing

Inbound marketing

Inbound marketing handler om å få besøkende til nettsiden din ved å tilby relevant og troverdig innhold. Deretter bruker man informasjonen som besøkerne legger igjen til å generere leads og til slutt gjøre dem til fornøyde kunder. Inbound marketing gjennomføres i digitale kanaler – og alltid på mottakerens premisser.

Knowit partnerskap og sertifiseringer

Sertifiseringer og partnerskap

I Knowit legger vi analyse av resultater til grunn for alle kundeoppdrag. Vi har opparbeidet oss en dyp kompetanse på implementering, rapportering og analyse av innsamlede data.

Vi har et ledende fagmiljø innen analyse av nett, apper og nettbaserte enheter. Vi jobber med en rekke av Norges mest besøkte nettsider, inkludert flere Google Analytics Premium-kunder.

Lurer du på om vi kan hjelpe deg?
Mona Hvattum
Head of Consulting and Sales, Knowit Experience Oslo
Bli kontaktet
Bli kontaktet

Lurer du på om vi kan hjelpe deg?
Idun Storm
Head of Consulting and Sales, Knowit Experience Bergen
Bli kontaktet
Bli kontaktet

Til toppen