Programmatisk annonsering er enkelt sagt kjøp og salg av nettannonser på børs i sanntid. Det betyr rett og slett at i stedet for å ta kontakt med et mediehus for å kjøpe for eksempel 80 000 visninger neste uke, kjøper du en og en visning basert på din målgruppe og budsjett. Alt dette går fort, og skjer her og nå.

Alle de store mediehusene

Gjennom programmatisk annonsering får man tilgang til å vise annonser på nettsteder knyttet til de fleste annonsebørser i verden. Alle de store mediehusene i Norge inkludert Schibsted, Amedia og Aller, tilbyr programmatisk kjøp av sitt inventar.

Skreddersydde målgrupper

Målgrupper kan skreddersys basert på atferd, demografi, geografi og interesser. Med programmatisk annonsering får du verdifulle data samlet på ett sted og det er lettere å se resultatene av markedsføringen. Man kan justere og optimalisere kampanjer underveis, både i forhold til målgrupper og hvilke nettsteder man er til stede på.

Typisk oppgave for byråer

Programmatisk annonsering har befestet seg som en av de fremste verktøyene som knytter sammen markedsføring og teknologi, og som gir stor verdi tilbake. Teknologien som muliggjør programmatisk annonsering krever fortsatt en relativt høy grad av kompetanse, og er derfor en typisk oppgave for byråer om man ikke sitter på kompetansen selv.

Knowit benytter Googles DSP DV360 til programmatiske kjøp.

 

Hvordan vi jobber

I Knowit tror vi på tverrfaglighet. Derfor består teamene som jobber med programmatisk annonsering, av strategiske rådgivere, markedsførere, og designere. Alle sertifisert innen sitt spesialistområde. Hver kunde får sine dedikerte ressurser og kontaktpunkt til disposisjon etter avtale. Vi er tilhengere av smidig kommunikasjon, og liker verktøy som Slack, Jira og Trello for planlegging og gjennomføring.


Hvorfor velge oss

Knowit Experience er et av Nordens ledende kommunikasjons- og teknologibyrå. Gjennom målrettet digitalt nærvær og berikende brukeropplevelser via nett, mobil og sosiale medier, hjelper vi bedrifter, organisasjoner og andre virksomheter å nå sine forretningskritiske mål.

 

 

 

Lurer du på om vi kan hjelpe deg?
Mona Hvattum
Head of Consulting and Sales, Knowit Experience Oslo
Bli kontaktet
Bli kontaktet

Lurer du på om vi kan hjelpe deg?
Idun Storm
Head of Consulting and Sales, Knowit Experience Bergen
Bli kontaktet
Bli kontaktet

Til toppen