Merkets strategiske posisjonering sier noe om hva man står for og hvilken verdi det tilfører de ulike målgruppene virksomheten retter seg mot; Hvordan dette relaterer til andre aktører i markedet og samtidig speiler produktene, historien og holdningene i virksomheten. Deretter følger den grafiske fortolkningen av dette teoretiske grunnlaget, som er minst like viktig. De færreste av oss har merkestrategier på nattbordet, og da er den visuelle identiteten ofte det første inntrykket vi danner oss om en merkevare.

Neglelakk flasker av ulike farger.

Merkevare og posisjonering

Merkevareledelse og attraktiv posisjonering er ikke mindre viktig i en digital verden, men det er langt mer komplekst og krevende enn den gang de klassiske merkevareguruene var heltene på 90-tallet. Vi følger fremdeles prinsippene fra klassisk merkevarebygging i vår rådgivning, men modernisert for en digital innholdsdrevet markedsplass der koblingene mellom tilbud og etterspørsel stadig tar nye former og formater.

I Knowit har vi jobbet med digitale strategier for merkevarebygging og posisjonering i mer enn 15 år. Vi har dedikerte spesialister innenfor alle viktige digitale kompetanseområder. Gjennom lang erfaring vet vi mye om hva som gir kostnadseffektive resultater for våre kunder. Dessuten måler vi alt som er målbart - vi dokumenterer effektene.

Til toppen