Målgruppen din er oftere på mobil enn på PC

Alternativene for å tilpasse innhold og funksjonalitet til ulike plattformer og skjermstørrelser er mange. Flere bedrifter har de siste årene valgt å lansere spesialutviklede applikasjoner for iPhone, iPad og Android-plattformene. Noen har valgt å lage innholdssider som er spesialtilpasset til mobil bruk – både når det gjelder skjermstørrelse og brukssituasjon.

En tredje gruppe har egne varianter av hele nettstedet – gjerne enkle informasjonsplakater – som kommer opp når det er mobiltelefoner eller nettbrett som besøker siden. I tillegg er det ulik praksis for om mobile sider har egne adresser – eller om de kommer automatisk opp når man surfer mobilt.

Mange bedrifter og merkevarer har fortsatt ingen strategi for hvordan de ønsker å fremstå for de 65% av oss som bruker internett på mobilen. De har fortsatt websider som er tilpasset besøkende fra laptoper eller desktoper – og håper at mobilbrukerne finner frem til det de er på jakt etter. 

Ta kontakt
Amund Brandsrud
Salg - Knowit Experience, Oslo
Bli kontaktet
Bli kontaktet

Vil du at vi skal ringe til deg?

Takk! Vi tar kontakt så snart som mulig.

Ta kontakt
Anders Fossøy
Salg - Knowit Experience, Bergen
Bli kontaktet
Bli kontaktet

Vil du at jeg skal ringe deg?

Takk! Jeg tar kontakt så snart som mulig.

Til toppen