Kundereise symbolisert ved person som navigerer en nettside på sin smarttelefon

Mulighet

Bedrifter sitter i dag på store mengder innsikt og kundedata. Med dagens teknologi finnes det et større potensial enn noen gang for å kapre, analysere og anvende data om kundens kjøpemønster. Som kunder etterlater vi hele tiden digitale spor når vi søker og navigerer på web, i apper og i sosiale medier. Kjøp av varer og tjenester gir bedriftene verdifull kunnskap om kundenes preferanser og kjøpsatferd. Hver gang kunden kontakter bedriften i ulike kundeservicekanaler skapes en mulighet for dialog og forbedret kundeopplevelse.

Problem

Vi ser at mange bedrifter har vanskeligheter med å anvende innsikten i praksis. Ofte handler det rett og slett om at selskapet ikke klarer å følge de digitale sporene kunden legger igjen, og ikke får benyttet den informasjonen de har tilgang på. Bedriftene bør spørre seg: leverer vi rett produkt til rett kunde på rett måte? Vet vi hvilke utfordringer kundene våre opplever når de bruker produktet/tjenesten? Involverer vi kunden når vi utarbeider nye produkter/tjenester?

En glad person som bærer en handlepose over skulderen

Løsning

Innsikt i kundereisen kan gi gode svar. Vi involverer sluttkunder og andre nøkkelpersoner for å skape innsikt i hvordan kundene opplever møtet med din bedrift, og hvordan dagens arbeidsprosesser for kundeoppfølging fungerer. Samtidig inkluderer vi kunden i produktutvikling for å sikre at din bedrift tilbyr det kunden vil ha. Dette gjør vi ved å engasjere kundene, utvikle ulike løsningsforslag, teste og lære hva som verdsettes, for så å velge hvilken vei vi bør gå videre. Innsikt i kundereisen legges til grunn for å definere forbedringsområder og identifisere beste praksis for kundeoppfølging.

Ønsker du å ta en nærmere titt på hvordan innsikt i kundereise kan hjelpe din bedrift med å kapre nye og beholde eksisterende kunder? Ta kontakt med Ellen for å høre mer om hvordan!

Kontakt Ellen Kjær
Ellen Kjær
Head of Future Organizations
Bli kontaktet
Bli kontaktet

Ved å fylle ut e-postadresse og klikke på abonnere samtykker du i at Knowit håndterer e-postadresse og navn med det formål å sende deg forespurt informasjon. Øverste ansvarlige for håndtering av en personopplysning er enten et datterselskap i konsernet eller Knowit AB. Hvis du vet hvilket Knowit-selskap som er behandlingsansvarlig, kan du alltid kontakte det Knowit-selskapet direkte, og du kan alltid kontakte oss på dataprotection@knowitgroup.com.

Vi lagrer informasjonen så lenge samtykket fra deg finnes. Du kan når som helst kalle tilbake samtykket ved å klikke på avregistrere. Behandlingen skjer i samsvar med Knowits personvernerklæring.

Vil du at jeg skal ringe deg opp?

Ved å fylle ut e-postadresse og klikke på abonnere samtykker du i at Knowit håndterer e-postadresse og navn med det formål å sende deg forespurt informasjon. Øverste ansvarlige for håndtering av en personopplysning er enten et datterselskap i konsernet eller Knowit AB. Hvis du vet hvilket Knowit-selskap som er behandlingsansvarlig, kan du alltid kontakte det Knowit-selskapet direkte, og du kan alltid kontakte oss på dataprotection@knowitgroup.com.

Vi lagrer informasjonen så lenge samtykket fra deg finnes. Du kan når som helst kalle tilbake samtykket ved å klikke på avregistrere. Behandlingen skjer i samsvar med Knowits personvernerklæring.

Takk! Jeg ringer deg så snart som mulig! Beste hilsen Ellen

Til toppen