Kundereise symbolisert ved person som navigerer en nettside på sin smarttelefon

Mulighet

Bedrifter sitter i dag på store mengder innsikt og kundedata. Med dagens teknologi finnes det et større potensial enn noen gang for å kapre, analysere og anvende data om kundens kjøpemønster. Som kunder etterlater vi hele tiden digitale spor når vi søker og navigerer på web, i apper og i sosiale medier. Kjøp av varer og tjenester gir bedriftene verdifull kunnskap om kundenes preferanser og kjøpsatferd. Hver gang kunden kontakter bedriften i ulike kundeservicekanaler skapes en mulighet for dialog og forbedret kundeopplevelse.

Problem

Vi ser at mange bedrifter har vanskeligheter med å anvende innsikten i praksis. Ofte handler det rett og slett om at selskapet ikke klarer å følge de digitale sporene kunden legger igjen, og ikke får benyttet den informasjonen de har tilgang på. Bedriftene bør spørre seg: leverer vi rett produkt til rett kunde på rett måte? Vet vi hvilke utfordringer kundene våre opplever når de bruker produktet/tjenesten? Involverer vi kunden når vi utarbeider nye produkter/tjenester?

En glad person som bærer en handlepose over skulderen

Løsning

Innsikt i kundereisen kan gi gode svar. Vi involverer sluttkunder og andre nøkkelpersoner for å skape innsikt i hvordan kundene opplever møtet med din bedrift, og hvordan dagens arbeidsprosesser for kundeoppfølging fungerer. Samtidig inkluderer vi kunden i produktutvikling for å sikre at din bedrift tilbyr det kunden vil ha. Dette gjør vi ved å engasjere kundene, utvikle ulike løsningsforslag, teste og lære hva som verdsettes, for så å velge hvilken vei vi bør gå videre. Innsikt i kundereisen legges til grunn for å definere forbedringsområder og identifisere beste praksis for kundeoppfølging.

Ønsker du å ta en nærmere titt på hvordan innsikt i kundereise kan hjelpe din bedrift med å kapre nye og beholde eksisterende kunder? Ta kontakt med Ellen for å høre mer om hvordan!

Kontakt oss
Ellen Kjær
Head of Future Organizations
Bli kontaktet
Bli kontaktet

Ved å fylle ut e-postadresse og klikke på abonnere samtykker du i at Knowit håndterer e-postadresse og navn med det formål å sende deg forespurt informasjon. Øverste ansvarlige for håndtering av en personopplysning er enten et datterselskap i konsernet eller Knowit AB. Hvis du vet hvilket Knowit-selskap som er behandlingsansvarlig, kan du alltid kontakte det Knowit-selskapet direkte, og du kan alltid kontakte oss på dataprotection@knowitgroup.com.

Vi lagrer informasjonen så lenge samtykket fra deg finnes. Du kan når som helst kalle tilbake samtykket ved å klikke på avregistrere. Behandlingen skjer i samsvar med Knowits personvernerklæring.

Vil du at jeg skal ringe deg opp?

Ved å fylle ut e-postadresse og klikke på abonnere samtykker du i at Knowit håndterer e-postadresse og navn med det formål å sende deg forespurt informasjon. Øverste ansvarlige for håndtering av en personopplysning er enten et datterselskap i konsernet eller Knowit AB. Hvis du vet hvilket Knowit-selskap som er behandlingsansvarlig, kan du alltid kontakte det Knowit-selskapet direkte, og du kan alltid kontakte oss på dataprotection@knowitgroup.com.

Vi lagrer informasjonen så lenge samtykket fra deg finnes. Du kan når som helst kalle tilbake samtykket ved å klikke på avregistrere. Behandlingen skjer i samsvar med Knowits personvernerklæring.

Takk! Jeg ringer deg så snart som mulig! Beste hilsen Ellen

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vil du vite mer om hva vi gjør og motta invitasjoner til våre seminarer og arrangementer? Skriv inn din e-postadresse nedenfor for å abonnere på vårt nyhetsbrev.

Til toppen