Person som snakker med en chatbot på sin smarttelefon

Situasjon

Dagens kunder stiller økende krav til tilgjengelighet, raskere svar og enklere løsninger. Mye skyldes trolig eksplosjonen i bruk av meldingstjenester som Messenger, Slack, Kick, What’s App og We Chat. Ola og Kari Nordmann dedikerer så mye som 90% av sin tid på mobilen til meldingsapplikasjoner, og har vent seg til en kommunikasjonskanal hvor de får svar i tilnærmet sanntid. Utviklingen viser at direkte kommunikasjon via f.eks. chat blir stadig viktigere, og bedrifter må stadig finne nye løsninger for å komme i dialog med kunder på plattformer hvor de bruker mesteparten av sin tid.

Problem

Utviklingen representerer et paradigmeskifte med nye krav til tilgjengelighet og responstid i dialog med kunder. Imøtekommelse av nye forventninger samt opprettholdelse av kvalitet i kundedialogen betyr for mange bedrifter betydelig ressursallokering til kundesentre. Med et økende antall henvendelser ser vi også en tilsvarende økning i kostander. Den tradisjonelle modellen for kundeservice og support settes under press. For å balansere kostnad og effektivitet må bedrifter utforske nye, smarte løsninger.

Løsning

Løsningen for mange bedrifter vil være å utforske mulighetene som finnes ved automatisering av kundeservice og supporttjenester ved bruk av Chatbots. Begrepet Chatbot viser til en programvare som er i stand til å kommunisere og samhandle med mennesker hovedsakelig via skriftlige medium, men også i større grad tale. Teknologien gjør nå sin inntreden i det nordiske næringslivet og vi har allerede eksempler på enkelte Chatbots som håndterer tusenvis av månedlige henvendelser. Innføring av chatbots har et betydelig potensial for kostnadsreduksjoner, samtidig som økt tilgjengelighet og responstid vil bidra til bedre kundeopplevelser. Med en utviklingstid på 4-8 uker kan bedrifter raskt komme i gang med sin første chatbot, med umiddelbar effekt.

Vi tar gjerne et uforpliktende møte for å diskutere hvordan teknologien kan hjelpe deg og din virksomhet.

Kontakt Ole Kristian Haug
Ole Kristian Haug
Head of Intelligent Automation
Bli kontaktet
Bli kontaktet

Ved å fylle ut e-postadresse og klikke på abonnere samtykker du i at Knowit håndterer e-postadresse og navn med det formål å sende deg forespurt informasjon. Øverste ansvarlige for håndtering av en personopplysning er enten et datterselskap i konsernet eller Knowit AB. Hvis du vet hvilket Knowit-selskap som er behandlingsansvarlig, kan du alltid kontakte det Knowit-selskapet direkte, og du kan alltid kontakte oss på dataprotection@knowitgroup.com.

Vi lagrer informasjonen så lenge samtykket fra deg finnes. Du kan når som helst kalle tilbake samtykket ved å klikke på avregistrere. Behandlingen skjer i samsvar med Knowits personvernerklæring.

Vil du at jeg skal ringe deg opp?

Ved å fylle ut e-postadresse og klikke på abonnere samtykker du i at Knowit håndterer e-postadresse og navn med det formål å sende deg forespurt informasjon. Øverste ansvarlige for håndtering av en personopplysning er enten et datterselskap i konsernet eller Knowit AB. Hvis du vet hvilket Knowit-selskap som er behandlingsansvarlig, kan du alltid kontakte det Knowit-selskapet direkte, og du kan alltid kontakte oss på dataprotection@knowitgroup.com.

Vi lagrer informasjonen så lenge samtykket fra deg finnes. Du kan når som helst kalle tilbake samtykket ved å klikke på avregistrere. Behandlingen skjer i samsvar med Knowits personvernerklæring.

Takk! Jeg vil ringe deg så snart som mulig! Beste hilsen Ole

Til toppen