Tekst: "Bad decisions make great stories"

Det sies at fremtiden er usikker.
Vi er ikke enige.

Noen ganger er det fint å ikke vite alt. Men når det gjelder virksomheten, er det bra å vite så mye som mulig – spesielt om hva som vil skje i fremtiden. I dag lagres store mengder data som kan gi deg viktig informasjon om selskapets fremtid. Med prediktiv analyse kan du komme tett på fremtiden.

Vil du at vi skal ringe deg?

Takk! Vi vil ringe deg så snart som mulig!

Prediktiv analyse og økt effektivitet

Virksomheten

Skal vi ha nytte av dataene, må vi analysere dem på riktig måte. Du vet kanskje hvordan feilfrekvensen på maskinene i maskinparken ser ut i dag, men du har også behov for å vite hvordan den ser ut om 3 år.

Ved å stille prognoser ut fra de eksisterende dataene – fra en enkelt datakilde eller en kombinasjon av kilder – kan du foreta lønnsomme investeringer. Analytikerne våre har erfaring fra mange ulike bransjer. Kombinert med avansert teknologi tilbyr vi virksomheten din høy kvalitet og forretningsverdi.

Kundene

Hver bransje har sine kundetyper. Jo mer du vet om dem, desto større sjanse har du for å lykkes med virksomheten. Hvilke produkter eller tjenester kjøper kundene dine mest – eller minst – av? Hva kommer kundene til å spørre etter i butikken i morgen? Hvordan skal vi bemanne kundetjenesten neste år?

Med prediktiv analyse kan vi vurdere hvor kundene dine er på vei og hvorfor. Det gir deg viktig innsikt og er en viktig beslutningsstøtte som bidrar til å optimalisere virksomheten.

Organisasjonen

Når du fatter langsiktige beslutninger om organisasjonen, må du ha den rette informasjonen. Kanskje du ønsker å kunne forutsi hvilke medarbeidere som kommer til å bli, og derfor satse litt ekstra på dem? Kanskje du vil skape deg et helhetlig bilde av hvordan selskapets posisjon vil se ut på markedet om seks måneder?

Ved å se på og analysere data fra flere kilder, for eksempel fra produksjonssystemet, salgssystemet, økonomisystemet og personalsystemet – for å nevne noen – kan du få forretningssmarte prognoser og ta riktige beslutninger. Enten det handler om å møte kundenes behov, effektivisere og styre virksomheten eller få lojale medarbeidere, er det mulig å hente inn informasjonen hvis man kombinerer datakilder og vet hvor man skal lete.

Fremtiden trenger ikke alltid være uviss – ikke når datagrunnlaget finnes og kan gi viktig innsikt.

Til toppen