Gå til hovedinnhold
Til hjemmesiden til Knowit

VI SKAPER LANGSIKTIGE VERDIER GJENNOM Å BYGGE OG STYRKE MERKEVARER

Nordens fremste fagmiljø på måling og dataanalyse

Få hjelp til å ta gode beslutninger basert på data. Våre dyktige rådgivere og prisvinnende analytikere utgjør Nordens største fagmiljø på måling og data. Vi gjør det enklere å ta riktige, lønnsomme og effektive valg, basert på kundenes atferd, behov og intensjoner.

Analyseverktøy og datavarehus

Vi bruker ledende analyseverktøy for nettsteder, apper og Internet of Things (IoT) for å kartlegge brukerdata og atferd. Du får innsikt i hvordan besøkende bruker det digitale produktet ditt, om de konverterer, hvor de kommer fra og hvor de faller fra.   

I Knowit hjelper vi kundene våre gjennom hele prosessen; fra valg av verktøy, til implementering, opplæring, forvaltning, dataanalyse og aktivering av data. 

En grundig dataanalyse identifiserer problemer og utfordringer, men også muligheter. Dette kan inkludere problemer med kundetilfredshet, lav konverteringsrate eller ineffektive markedsføringsstrategier. Ved å analysere data kan vi finne ut av hva som fungerer eller ikke, og på den måten danne grunnlaget for videre strategiske beslutninger. 

Verktøy vi bruker for analyse og visualisering: 

  • Google Analytics
  • Google Analytics 360
  • Piwik PRO
  • Amplitude
  • Google Tag Manager
  • Google Cloud
  • BigQuery
  • Looker Studio
  • Power BI

Analyse av nettstedstrafikk og brukeratferd med Google Analytics

Et av de mest populære analyseverktøyene på markedet er Google Analytics. Et bredt spekter av funksjoner gjør Analytics til et kraftig og godt verktøy for å analysere nettstedstrafikk og brukeratferd.

For små og mellomstore bedrifter som ikke ønsker å investere i dyre analyseverktøy, er Google Analytics et godt alternativ. Det er gratis og enkelt å integrere med andre verktøy fra Google, som Google Ads, Search Console og Cloud BigQuery. 

Avansert analyse med Google Analytics 360

Google Analytics 360 er en betalt versjon av Google Analytics, og er designet for store bedrifter og organisasjoner som trenger avansert analyse og tilpasninger.

Avanserte funksjoner som datautvinning og tilpassede datautdrag, gir bedre skalerbarhet som gjør det mulig å handtere større datamengder enn gratisversjonen. 

Knowit er offisiell forhandler av Google Analytics 360. Våre analytikere kan hjelpe deg med alt fra kjøp av lisenser, implementering, optimalisering og opplæring. 

Analyse på tvers av plattformer med Piwik PRO

Piwik PRO er et europeisk, skybasert analyseverktøy som gir innsikt i hvordan besøkende bruker et nettsted eller en applikasjon. Dette analyseverktøyet er spesielt utviklet for bedrifter som ønsker full kontroll over sin egen data, og samtidig ønsker å analysere og forstå brukeratferd på tvers av ulike plattformer.  

Med Piwik får du full kontroll på dataene dine, og de deles ikke med tredjeparter. Det er enkelt å tilpasse rapporter og kontrollpanel, og ikke minst samarbeide med andre i sanntid.  

En av de store fordelene med Piwik er å kunne spore og analysere brukeratferd på tvers av forskjellige digitale plattformer. Verktøyet tilbyr også avansert funksjonalitet som segmentering, målgruppeanalyse og AB-testing, og det er enkelt å integrere med andre digitale verktøy om man ønsker det. 

Avansert dataanalyse med Amplitude

Amplitude er et avansert analyseverktøy som brukes til å spore og analysere brukeratferd på tvers av forskjellige digitale plattformer. Det har avansert funksjonalitet for å analysere, visualisere og dokumentere data. Få verdifull innsikt i brukeratferd ved å sette opp og spore ulike mål og hendelser for konverteringer og brukerengasjement.  

Dette analyseverktøyet egner seg godt for både små og store bedrifter, men best for selskaper som har tilgang på dedikerte analyseressurser som kan sette opp rapporter og analyser manuelt.

Amplitude har også tilleggsmoduler for AB-testing, personalisering, innsiktsbasert CDP-løsning (Customer Data Platform), og API-integrasjoner mot mange andre tjenester og løsninger. Selv om Amplitude er et amerikansk verktøy, lagres alle data i Tyskland.  

Få kontroll på datainnsamling med Google Tag Manager

Knowit er sertifisert i Google Tag Manager (GTM), et system som gjør det enkelt å administrere og konfigurere sporingskoder, tagger og målinger på et nettsted.  

GTM gir markedsførere og utviklere bedre kontroll over datainnsamlingen. Ved å samle måleoppsett for analyse- og markedsføringsverktøy i Google Tag Manager, blir nettstedet «renere». Du kan dermed handle raskere når du for eksempel skal i gang med en kampanje du ønsker å måle.

Server-side Google Tag Manager

Knowit leverer også Server Side Google Tag Manager. Dette er en ny måte å bruke GTM på hvor mesteparten av logikken er flyttet bort fra klientsiden til et Cloud-miljø du drifter selv. 

Fordeler med Server-Side Tagging: 

  • Redusert lastetid på nettsted   
  • Økt datakvalitet   
  • Muligheter for databerikelse fra andre kilder  
  • Forbedret personvern
  • Full kontroll over hvilke data du sender til Google Analytics og andre tredjeparter  

Skybaserte tjenester med Google Cloud

Veien til Google Cloud Analytics kan være via Server side Google Tag Manager eller Google Analytics. Google Cloud tilbyr et vidt spekter av konkurransedyktige skybaserte tjenester, basert på en betal-etter-bruk-modell.

Knowit er Google Cloud-partner. Vi har en rekke dyktige og sertifiserte Cloud-konsulenter som bistår kundene våre med å ta raske og gode datadrevne beslutninger. 

BigQuery - Kostnadseffektivt datavarehus

BigQuery er et serverløst og kostnadseffektivt datavarehus. Den serverløse arkitekturen gjør det mulig å bruke SQL-spørringer til å utføre komplekse analyser. BigQuery har innebygd ML/AI og BI som gir innsikt i stor skala. 

En av fordelene med BigQuery er muligheten til å eksportere rådata fra Google Analytics 4 (GA4) for avanserte analyser. Det er også mulig å integrere data fra GA4 med andre datakilder for dypere innsikt og forbedret markedsføring. BigQuery ikke har begrensninger slik API-ene i GA4 har. Det gjør det mulig å visualisere og rapportere eksakte data i programmer som Looker Studio og Power BI.  

Se sammenhenger med datavisualisering

Det er enklere å se sammenhenger og mønstre når data samles på et sted, og presenteres på en visuelt behagelig måte. Datavisualisering gir deg raskere svar på viktige spørsmål.  

Vi er eksperter på datavisualisering, dashboards og Google 360-suiten. Med eksempelvis Looker Studio og Power BI kobler vi data fra ulike kilder og gir deg en visuell oversikt som gjør det enklere å ta datadrevne beslutninger.   

Vil du vite hvordan vi kan hjelpe deg?

Ta kontakt så hører du fra oss!

Mona Hvattum

Salgsansvarlig

Knowit Norge