Google og Knowit
Som partner av Google, og et av de fremste skymiljøene i Norden, leverer vi bredt i tjenestespekteret og kan om ønskelig være en totalleverandør fra A til Å.
Google Cloud
Vekst, omstilling, effektivitet eller innovasjon - uavhengig av hvilken måtsetting du vektlegger har Google Cloud potensialet til å realisere ambisjonene. Hvorvidt potensialet utnyttes til det fulle avhenger av kompetansen rundt teknologi og muligheter. Det er her Knowit kommer inn i bildet.
Vi har en lang rekke sertifiserte konsulenter innen bl.a. GCP Architect, GCP Data Engineer, GCP Cloud Engineer, Google Data Studio og GCP Cloud Sales.
Cloud Marketing
Cloud Marketing handler om å øke effekten av markedsføringstiltak ved å strukturere og utnytte langt flere datakilder enn man tidligere har hatt mulighet til. Som oftest er det data fra annonseverktøy i kombinasjon med dine egne data som gjør oss i stand til å øke effekten drastisk. Vi har i det siste sett en utvikling i flere nettlesere som begrenser bruk av bl.a. tredjepartsdata. Dette fordrer derfor nye metoder rundt kombinasjon av data for at markedsføring og analyse av bruksmønster skal bidra til den verdiskapingen man er avhengig av. Vår evne til å tenke kreativt rundt utnyttelse av data er det som kan gi deg et fortrinn i markedet.
Cloud Develop
Cloud Develop er vår fellesbetegnelse på det som ofte er større arkitektoniske og strukturelle endringer, både hos selskap som har skyen som utgangspunkt (Cloud Native), men også der løsninger skal migreres fra on-premise til skyen. Cloud Develop dekker også mer strategisk, metodiske endringer hvor virksomheter ønsker å jobbe agilt gjennom smidige team og kontinuerlige leveranser (DevOps). Dette løser vi eksempelvis gjennom mikrotjenester, automatisering, auto-skalering, Kubernetes og andre tjenester.
Cloud Analytics
Med få begrensninger knyttet til datainnsamling og lagring, øker også behovet for å analysere og forstå dataen en sitter på. Evnen til å se komplekse mønstre og predikere handling på tvers av løsninger, fordrer en høy kompetanse og forståelse for store datamengder og gode analyse- og visualiseringsverktøy. Setter man dette sammen med en god forretningsforståelse, så har du oppskriften på hvordan vi bistår kunder med å raskere ta gode datadrevne beslutninger. Knowit er kanskje Nordens fremste miljø innen analyse og visualisering av data. Dette bl.a. på bakgrunn av gode verktøy som eksempelvis BigQuery, Google Analytics, Data Studio mm., men først og fremst lidenskapelige og engasjerte ansatte som dyrker faget sitt.
Google Marketing Platform
Google Marketing Platform (GMP) er et sett med reklame- og analysetjenester som skal hjelpe bedrifter “å planlegge, kjøpe, måle og optimalisere digitale medier og kundeopplevelser på ett sted”. Med GMP kan bedrifter gjøre markedsføring ut i alle ledd. Knowit er sertifisert i flere av GMPs verktøy og leverer tjenester innen automatisert annonsering, innsamling av trender og bruksmønstre, visualisering og rapportering for å øke verdien av din markedsføring.
Google Analytics
Analyse gjennomsyrer alt vi gjør enten du trenger et bedre beslutningsgrunnlag eller mer treffsikker kommunikasjon. For å skille oss ut fra konkurrenter oppfordrer vi alle våre ansatte til å sertifisere seg i Google Analytics, enten de jobber som markedsfører, designer eller utvikler. Vi er derfor i dag det selskapet med flest individuelle sertifiseringer innen Googles analyseverktøy i Norge. Som Google Analytics Partner har vi med andre ord svart belte i analyseverktøyet. Vi hjelper deg med implementering og oppsett av sporing, måling, hygienesjekk av kontoen, anbefalinger og rådgivning. Vi har lang erfaring med å utføre grundige analyser og kan dermed identifisere din bedrift og kunders behov.
Google Analytics 360
Har ditt selskap vokst ut av Google Analytics, anbefaler vi det kraftigere analyseverktøyet Google Analytics 360 som kan håndtere større datamengder. Som en offisiell forhandler av Google Analytics 360 har vi lang erfaring med å hjelpe deg som kunde når det kommer til implementering, gjennomgang av trafikksporing og analyse. Vi legger mye energi i å være gode rådgivere og hjelper deg på veien til enda bedre analyser.
Google Ads
Google Ads er annonser som er synlig i det ideelle øyeblikket når kunden søker etter ditt produkt eller tjeneste, og er med andre ord en svært effektiv form for markedsføring. Vurderer dere å kjøpe annonser på Google eller er dere ikke helt fornøyd med deres nåværende resultat? Vi arbeider alltid 100% transparent, og dere eier alltid deres annonseringskonto. Vi tror ikke på pakkeløsninger, vi skreddersyr løsninger tilpasset deres spesifikke behov, det vet vi at er nøkkelen til et vellykket resultat.
Search Ads 360
Search Ads 360 er også et verktøy innen Google Marketing Platform, og fungerer som en sentralisert plattform for styring av søkemotorannonsering. Den gir deg muligheten til å effektivt administrere, optimalisere og analysere søkemarkedsføringskampanjer på tvers av ulike søkemotorer. Search Ads 360 integreres selvsagt sømløst med andre Google Marketing Platform-produkter, inkludert Campaign Manager 360 og Google Analytics, for å muliggjøre en helhetlig tilnærming til markedsføring.
Campaign Manager 360
Campaign Manager 360 fungerer som en sentral «hub» i Google Marketing Platform, og er en plattform for digital annonsestyring utviklet av Google. Den gir deg effektive verktøy for å planlegge, implementere og analysere digitale markedsføringskampanjer på tvers av ulike kanaler. Plattformen spiller også en sentral rolle i styringen av førstepartsdata og målgrupper, og denne funksjonaliteten integreres sømløst med andre Google-produkter, inkludert DV360, SA360 og Google Studio.
Display & Video 360
Knowit benytter Googles DSP DV360 til programmatiske kjøp. Programmatisk annonsering har befestet seg som en av de fremste verktøyene som knytter sammen markedsføring og teknologi, og som gir stor verdi tilbake. Teknologien som muliggjør programmatisk annonsering krever fortsatt en relativt høy grad av kompetanse, og er derfor en typisk oppgave for byråer om man ikke sitter på kompetansen selv.
Google Tag Manager
Google Tag Manager gjør hverdagen lettere for både markedsførere og utviklere, da det frigjør ressurser og gjør digitalt arbeid mer effektivt og fleksibelt. Ved å samle koder til nettstedet i ett enkelt verktøy, blir nettstedet både renere og du kan snu deg raskere når du for eksempel skal på med en kampanje du ønsker å spore. Våre GTM-eksperter støtter blant annet implementering, gir anbefalinger, måler og utfører A / B-tester.
Server-Side Tagging
Server-Side Tagging gir deg fordeler som reduserte lastetider, økt personvern og sikkerhet, og ikke minst full kontroll over hvilke data du sender til Google Analytics og andre tredjeparter. Dette er en ny måte å bruke Google Tag Manager (GTM) på: Ved å flytte mesteparten av logikken bort fra klientsiden – og over i et cloud-miljø du selv drifter.
Knowit Open Source
I Knowit har vi vært tidlig med i utviklingen av Google Tag Manager Server-Side Tagging, helt siden da produktet enda var i en lukket Alpha-versjon. Våre bidrag har vært med på å forme løsningen sammen med Google, og et knippe andre nøkkelpersoner i analyse og sporingsmiljøet på verdensbasis. Knowit er fremdeles med å forbedre produktet og bidrar aktivt i Open Source-miljøet rundt løsningen.
Mona Hvattum
Salgsansvarlig
Knowit Norge