Gå til hovedinnhold
Til hjemmesiden til Knowit

NYHET

Gull på Superweek

Forrige uke deltok flere fra analyseteamet i Knowit Experience Oslo på konferansen Superweek. Det endte med seiere på flere arenaer.

Hvert år samles de smarteste hodene innen digital analyse til det som er årets høydepunkt, fem dager med Superweek, en av de mest ettertraktede konferansene blant anlytikere og digitale markedsførere.

Flagg på Superweek

Foto: Superweek

På årets konferanse, som ble arrangert for niende gang, var fem analytikere fra Knowit med. Konferansen ble avholdt på et hotell halvannen timer utenfor Budapest, og gjengen fra Knowit var de eneste fra Norge blant 26 nasjoner fra hele verden. 

Det ble en suksess!

Hvert år deles det nemlig ut en publikumspris, stemt frem av deltagerne på konferansen. Den kalles The Golden Punchcard Prize og deles ut til eksepsjonelle bidrag fra analysemiljøet som har utmerket seg det siste året.

Knowit Experience er veldig stolte over at Eivind Savio, kanskje en av Norges aller fremste eksperter, stakk av med gullmedaljen og den internasjonale anerkjennelsen han fortjener.

Open Source-løsning

Eivind demonstrerte en løsning som kan optimalisere og forstå bruken av produktlister innenfor netthandel, internannonser og bannere i nettbutikker som viser produkter på salg. Ikke minst også hva slags internsøk som leder til salg.

Dagens versjon av Google Analytics (Universal Analytics) kan rapportere dette «ut av boksen», men Google Analytics 4 kan ikke gjøre denne oppgaven. Eivind laget derfor en open source-løsning som løser dette ved hjelp av Google Tag Manager.

Du finner løsningen hans her.

Lykkes på flere arenaer

Det ble også andre premier for gjengen fra Knowit. Første kvelden ble de med en gjeng fra Østerrike på quiz-konkurransen «Fireside pub quiz with Matt Gershoff». Her ble det også seier!

Vi gratulerer analytikerne våre med en vel gjennomført konferanse!

Knowit kolleager på Superweek

Foto: Superweek

Mona Hvattum

Salgsansvarlig

Knowit Norge