Gå til hovedinnhold
Til hjemmesiden til Knowit

CASE

JUJU

JuJu, navn og merkevare for kryptogründere

DESIGN & BRUKEROPPLEVELSE

JuJu er et norsk teknologiselskap som driver en handelsplattform for kryptovaluta. Med et unikt navn og en særegen identitet skiller JuJu seg ut som en uavhengig, desentralisert og profesjonell aktør som tilbyr enkel tilgang til kryptohandel med de laveste transaksjonskostnadene.

Unikt navn og identitet

JuJu er ett av kun tre kryptoselskaper som er godkjent for handel av den norske staten. Siden oppstarten i 2020 har eierne sett behovet for et mer distinkt merkenavn og en visuell identitet som bedre gjenspeiler selskapets posisjon i markedet og fremtidsrettede tankesett.


Tydelig personlighet

Merkets modige og tydelige personlighet reflekterer grunnleggernes entusiasme, lidenskap og optimisme for digitale valutaer. Den helhetlige identiteten strekker seg over webdesign, animasjon, illustrasjon, skilting og engasjerende giveaways – som for eksempel en magnetisk leke.

Vi har sett en enda større vekst etter endring av navn og design til JuJu, og får til stadighet positive tilbakemeldinger på design og brukervennlighet fra våre kunder. Samarbeidet med Knowit var godt og profesjonelt, og de geleidet oss gjennom diverse diskusjoner og prosesser for å bli bedre kjent med oss selv, selskapet vi ønsket oss, design og varemerke.


Øyvind Garder, Daglig leder

JuJu

JuJu klistermerke på en mac
JuJu-caps
JuJu-totebag

Forbedret brukeropplevelse

Den nye identiteten og designet har styrket JuJus digitale tilstedeværelse betraktelig, med fokus på åpenhet og brukervennlighet. Rebrandingen har tydelig kommunisert verdien JuJu tilbyr, og det oppdaterte nettstedet og designet har forbedret brukeropplevelsen ved å fremheve plattformens unike fordeler. Identiteten ble også nominert til den prestisjefylte D&AD-prisen – en anerkjennelse av det høye nivået på arbeidet.

JuJu-magnet
JuJu-magnet settes sammen
JuJu-magnet settes sammen

Ny strategi og navnevalg

Det ble etablert en ny strategi og et nytt navn. JuJu stammer fra et uttrykk som ofte brukes på digitale plattformer. Det betyr «å ha flaks» eller «hell», og appellerer til investorer og tradere som tror på potensialet for gevinst. Logo-animasjonen symboliserer blokkjedeteknologi, grunnlaget for kryptovaluta. Den illustrerer visuelt hvordan brukere kobles sammen i en sikker kjede for deling av data.

JuJu-button
JuJu sine nettsider på mobil

Identiteten ble nominert i den prestisjefylt internasjonale konkurransen D&AD Awards. 


Mona Hvattum

Salgsansvarlig

Knowit Norge