Drivkraft for at flere kan ta mer tog
Når det moderne Norge skal bygges vil jernbanen fylle en avgjørende rolle. At flere tar mer tog er bra for miljøet, bra for økonomien og nødvendig for å utvikle landet i den retning vi ønsker. De neste tiårene vil derfor innebære en renessanse for jernbanen. Jernbanen er ønsket i Norge, og samfunnet ønsker mer av den.
I denne satsingen har Bane NOR en nøkkelrolle. Dette må formidles klarere både eksternt og internt. Det er den viktigste oppgaven for arbeidet som Bane NOR og Knowit Experience satte i gang høsten 2019.
Målet er at alle skal få det samme klare bildet av Bane NOR og den verdien virksomheten leverer. Det er viktig i møte med kunder, både de reisende og togselskapene. Det er viktig overfor myndigheter, politikere og journalister. Og det er viktig for alle som jobber i selskapet og i jakten på gode hoder. Klarer Bane NOR å bli tydeligere, vil det også styrke omdømmet. Et sterkere omdømme gir større handlefrihet, lavere kostnader – kort sagt: det styrker evnen til å levere på samfunnsoppdraget.