Gå til hovedinnhold
Til hjemmesiden til Knowit

PRESSEMELDING

Knowit Experience landet Avinor

IKKE-REGULERENDE

Etter en omfattende anbudsprosess har Avinor valgt Knowit Experience som ny partner for reklamebyråtjenester og strategisk merkevarerådgivning.

(f.v.): Prosjektleder Borghild Lovise Feet, senior tekstforfatter Petter Andersen, prosjektleder Merete Land, markeds- og merkevaresjef Tone Tuxen (Avinor), senior AD Anders Asheim, strategirådgiver og kundeansvarlig Anders Aunbu, konseptutvikler og kreativ leder Tor Martin Bøe og markeds- og kommunikasjonssjef Cathrine Fuglesang Framholt (Avinor).

Den nysignerte avtalen omfatter byrå- og kommunikasjonstjenester for konsern, avdeling for trafikkutvikling og alle lufthavnene.

- Det er fantastisk å få denne tilliten fra Avinor, en kunde vi kjenner godt fra tidligere samarbeid helt tilbake til 2013. Vi gleder oss til å bidra for å binde Norge sammen, og sammen med verden, sier Anders Aunbu, strategirådgiver og kundeansvarlig i Knowit Experience.

Knowit Experience vil de neste tre årene bistå Avinor som strategisk partner, og bidra med kreative konsepter og uttak for merkevarebygging og salgsutløsende aktivitet. I tillegg omfatter avtalen også B2B-markedsføring mot flyselskaper, og markedsaktiviteter på internasjonalt nivå.

Avtalen med Avinor starter opp over nyttår, og har en varighet på tre år, med mulighet for forlengelse.

- Med vårt store og omfattende fagmiljø trekker vi veksler på hele den merkevare- og kommunikasjonsfaglige bredden i selskapet, med fagfolk fra både Oslo og Bergen. Jobben blir løst av et bredt sammensatt team, bestående av et kjerneteam, et prosjektteam og ressursteam som skaper trygghet for leveransene, sier Aunbu i Knowit Experience.

Det har vært et høyt nivå i konkurransen. Markeds- og kommunikasjonssjef Cathrine Framholt i Avinor forteller at flere byråer har imponert i sin besvarelse, men at Knowit Experience leverte aller best.

- Knowits tilbud er vurdert som det sterkeste tilbudet. De har vist at de har høy og relevant kompetanse innen alle områdene vi jobber innenfor, med god forståelse for Avinors utfordringer. De har også satt sammen et bra team til å betjene Avinors avdelinger og flyplasser, sier Framholt.

- Vi gleder oss til å starte samarbeidet og gå løs på oppgaver og utfordringer sammen. 

Fredrik Ekerhovd, som leder Knowit Experience i Norden, tror kombinasjonen sterke kreatører og faglig bredde er viktige faktorer for at selskapet vinner Avinor-kontrakten.

- Fremover vil erfaring innen digital tjenesteutvikling og innovasjon bli avgjørende, i tillegg til kommunikasjon. Kundeopplevelsen står i sentrum, og tjenesteutvikling vil stå sentralt for organisasjoner som Avinor. Aktører som har fokus på å omsette kundeopplevelse og tjenesteutvikling til gjennomtenkte kommunikasjons- og merkevarekonsepter vil vinne, sier Ekerhovd.

Mona Hvattum

Salgsansvarlig

Knowit Norge