Digitale medarbeidere i kundedialogen er en vinnende strategi!
La en digital medarbeider stå for en effektiv og automatisk kundedialog! En digital medarbeider er en programvare som enkelt kan håndtere innkommende henvendelser på samme måte som oss mennesker, bare betydelig raskere. Eksempler inkluderer chatbot som automatiserer bedriftens inngående chatkanal, eller emailbot og dokumentbot som automatiserer inngående skriftlige henvendelser og dokumenter per e-post eller andre skriftlige skjema. Gjort riktig, vil en digital medarbeider føre til en bedre opplevelse for kundene. De er tilgjengelige for henvendelser døgnet rundt og gir umiddelbar respons. Kundene unngår dermed å vente i lange køer, og de ansatte kan bruke den frigjorte tiden på å gi personlig service der det trengs for en enda bedre opplevelse. I tillegg vil det føre til reduserte kostnader ved at digitale medarbeidere kan håndtere flere kundehenvendelser samtidig. Dette reduserer derfor behovet for overtidsarbeid og ekstrahjelp i peak-perioder. Ved å la digitale medarbeidere ta over de kjedelige, belastende og repetitive arbeidsoppgavene vil dessuten trivselen øke blant de ansatte.
Vi i Knowit har god erfaring med å forbedre og effektivisere kundedialogen i løpet av kort tid. Ta kontakt, så kan vi sammen se på hvordan dere kan ta i bruk digitale medarbeidere i dialog med kunden.