CASE
TALKMORE
Én kode, mange muligheter – Talkmore effektiviserer selvbetjening
Med én felles kodebase i Flutter samlet Talkmore selvbetjeningsløsningene sine i én fleksibel plattform. Resultatet ble raskere, mer kostnadseffektiv utvikling og en sømløs opplevelse som gir kundene full kontroll – uansett hvor de er.
UTFORDRING
Effektivisering i et konkurransepreget marked
Talkmore tilbyr rimelige mobilabonnementer til både privat- og bedriftsmarkedet. Med tøff konkurranse og lave marginer i markedet for mobilløsninger, er det avgjørende å sikre at digitale selvbetjeningsløsninger kan bidra til økt lønnsomhet.
Kundene forventer å selv kunne administrere abonnementene sine raskt og enkelt. Ved å samle driften av systemene på én felles plattform, ble det mulig å skape en skalerbar løsning som også sparer kostnader på tvers av alle digitale kanaler.
PROSESS
Et solid partnerskap for varige løsninger
Vi i Knowit har samarbeidet tett med Talkmore siden 2015 for å utvikle, designe og vedlikeholde deres digitale plattform. I sammen har vi skreddersydd en teknisk løsning som oppfyller deres spesifikke krav. Vi har også sikret en smidig implementeringsprosess med fokus på optimal ytelse og effektiv håndtering av produktdata. Dette legger til rette for en sterk digital tilstedeværelse.
Knowit har vært en pålitelig partner siden 2015, og deres ekspertise har bidratt til å skape en digital plattform som gir oss en klar konkurransefordel.
Håvard Hauglin
Product owner digital, Talkmore
LØSNING
Flutter som felles plattform for alle kanaler
Flutter er et rammeverk med åpen kildekode som lar deg lage apper for flere plattformer. Du trenger bare én kodebase, og appene blir kompilert direkte til enhetens system og har høy ytelse.
Talkmore ønsket å samle privat og bedrift i én app. Med Flutter som rammeverk sparte vi mye utviklingstid da et slikt prosjekt vanligvis krever flere utviklere og team til både web, IOS og Android. Ved hjelp av Flutter utviklet vi en felles kodebase som dekket alle Talkmore sine selvbetjeningsløsninger på web og i app. Plattformen gjorde det mulig å skape en konsistent og fleksibel brukeropplevelse på tvers av ulike enheter, samtidig som utvikling og lansering av nye funksjoner går raskere.
RESULTAT
Bedre kundeopplevelse og økt effektivitet
Den nye plattformen gir Talkmore raskere utviklingsprosesser, reduserte vedlikeholdskostnader og en forbedret totalopplevelse for kundene. Med alle selvbetjeningsløsninger samlet på én plattform kan Talkmore enkelt tilpasse og lansere nye tjenester i takt med kundenes behov, samtidig som de leverer en sømløs og kostnadseffektiv opplevelse til både privat- og bedriftskunder.
Mona Hvattum
Salgsansvarlig
Knowit Norge