CASE
NORWEGIAN AIR SHUTTLE
Cloud for Marketing
Knowit har levert Google Analytics 360 tjenester for Norwegian i en årrekke - og bistått med implementering, rapportering og innsikt av bruksmønsterdata på tvers av alle Norwegians digitale flater i hele verden. Ved å kombinere Knowits styrker innen Google Marketing Platform og kraften av Google Cloud har vi tatt Norwegians målrettede markedsføringsmuligheter til nye sky-lag!
![](/_next/image/?url=https%3A%2F%2Fwww.knowit.no%2Fcontentassets%2F2b6e4c929978436a9bbbffd9b4f5ac5b%2Fnorwegian---boy-looking-at-airplane-large.jpeg&w=3840&q=75)
UTFORDRING
Datakilder på tvers av forretningsområder
Norwegian hadde et ønske om å få mer verdi ut av alle sine egne datakilder som finnes på tvers av forretningsområder. Disse dataene var tidligere silobasert – og det var ingen enkelt måte å ta disse i bruk i markedsføring og innsiktsarbeid. Norwegian ønsker å treffe kundene i de rette øyeblikkene med det riktige budskapet i sin digitale markedsføring.
LØSNING
Datavarehus for markedsføring i skyen
For å berike sine innsiktsmuligheter og målrettet markedsføring med egne førsteparts-data har Knowit bistått med å sette opp nye dataflyter mellom kjernesystemer og markedsføringsverktøyene. Det ble etablert et datavarehus for markedsføring i skyen på toppen av Google BigQuery og serverless-funksjonalitet som sømløst laster inn og distribuerer data. Dette gir blant annet Norwegian muligheter til å bruke CRM og salgsdata fra sine internsystemer helt ut i sine kampanjeverktøy, Google Ads og Google Display Video 360.
![Vingen til et Norwegian fly](/_next/image/?url=https%3A%2F%2Fwww.knowit.no%2Fglobalassets%2Fcase%2Fexperience%2Fnorwegian%2Fnorwegian---wing-in-the-sky-large.jpeg&w=3840&q=75)
RESULTAT
Nye muligheter for målrettet markedsføring
Med et sentralt datavarehus for markedsføring har Norwegian nå muligheter til å lage nye segmenter og målgrupper basert på sine egne data kombinert med den dataen de allerede har tilgjengelig i Google Analytics, Google Ads og Google Display/Video 360. Dette gir helt nye muligheter til å målrette markedsføring på et mye mer granulært nivå enn tidligere. Datavarehuset gir også muligheter til å gjøre enda bedre brukerinnsikts-analyse når man nå har muligheten til å kombinere bruksmønsterdata fra web og app med faktiske data fra interne kjernesystemer.
![Folk på en flyplass som sjekker inn](/_next/image/?url=https%3A%2F%2Fwww.knowit.no%2Fglobalassets%2Fcase%2Fexperience%2Fnorwegian%2Fnorwegian---man-and-woman-talking-large.jpeg&w=3840&q=75)
Vil du vite hvordan vi kan hjelpe deg?
Ta kontakt så hører du fra oss!
![](/_next/image/?url=https%3A%2F%2Fwww.knowit.no%2Fcontentassets%2F992c9befb6354cc1a48550925c48030b%2Fmona-hvattum-2.png&w=3840&q=75)
Mona Hvattum
Salgsansvarlig
Knowit Norge