""

Utfordring

Norwegian hadde et ønske om å få mer verdi ut av alle sine egne datakilder som finnes på tvers av forretningsområder. Disse dataene var tidligere silobasert – og det var ingen enkelt måte å ta disse i bruk i markedsføring og innsiktsarbeid. Norwegian ønsker å treffe kundene i de rette øyeblikkene med det riktige budskapet i sin digitale markedsføring.

""

Løsning

For å berike sine innsiktsmuligheter og målrettet markedsføring med egne førsteparts-data har Knowit bistått med å sette opp nye dataflyter mellom kjernesystemer og markedsføringsverktøyene. Det ble etablert et datavarehus for markedsføring i skyen på toppen av Google BigQuery og serverless-funksjonalitet som sømløst laster inn og distribuerer data. Dette gir blant annet Norwegian muligheter til å bruke CRM og salgsdata fra sine internsystemer helt ut i sine kampanjeverktøy, Google Ads og Google Display Video 360.

""

Resultat

Med et sentralt datavarehus for markedsføring har Norwegian nå muligheter til å lage nye segmenter og målgrupper basert på sine egne data kombinert med den dataen de allerede har tilgjengelig i Google Analytics, Google Ads og Google Display/Video 360. Dette gir helt nye muligheter til å målrette markedsføring på et mye mer granulært nivå enn tidligere.  Datavarehuset gir også muligheter til å gjøre enda bedre brukerinnsikts-analyse når man nå har muligheten til å kombinere bruksmønsterdata fra web og app med faktiske data fra interne kjernesystemer.

Lurer du på om vi kan hjelpe deg?
Mona Hvattum
Head of Consulting and Sales, Knowit Experience Oslo
Bli kontaktet
Bli kontaktet

Til toppen