Utsnitt av nytt profilmateriale

Utfordringen

"Hvordan skal kaffehuset Friele posisjonere seg for å håndtere et kaffemarkedet i en rivende utvikling".

Omtrent slik lød utfordringen vi fikk.

Eksempler på nytt profilmateriale

3 Prosesser

Vi delte arbeidet inn i tre prosesser:

1. Legge til rette for strategiarbeidet som tar sikte på å endre Kaffehuset Friele's hele portfolio strategi

2. Justere litt på selskapets visuelle identitet

3. Forenkle og forsterke produktlinjen

Utfordringer i markedet

Gjennom vårt arbeid, visste vi det var viktig å ta opp følgende kritiske markedstrender:

1. Salgstallene for det tradisjonelle kaffesegmentet synker. Det er tid for å revurdere Friele's kundesegment

2. Markedet er dominert av kaffeprodusenter eid av de største, nationale dagligvarekjedene. Friele derimot er uavhengig

3. Som konkurrent av dagligvarekjedenes egne merkevarer, må du kreve din plass, være unik, distinkt og nyskapende - og etterspurt av kundene i butikkene.

Bilde av de nye kaffeposene fra Friele

Ting vi fokuserte på

- Verken smak eller situasjonen du drikker kaffe i er uniform. For hvert segment bør det være et produkt for "alle" kunder

- Navigering og kunnskap skal være bærebjelkene i designprosessen. Hver produktlinje bør gis en miks av brenning, maling og informasjon

- Bruke sidepanelene på kaffeposen for å forsterke smaken av design og signalisere variasjon innen hver produktlinje

- Innovere måten du åpner og lukker en kaffepose

- Hvorfor ikke tillate hver produktlinje å utvikle dens egen identitet og personalitet. Tillate den å oppfylle sitt potensial

Eksempel på profilmateriale

Løsning

Oppgraderingen av Frieles visuelle identitet og det nye pakningsdesignet for Norges bestsellende kaffe, setter Friele i posisjon til å takle det raskt skiftende kaffemarkedet i årene som kommer.

Lurer du på om vi kan hjelpe deg? Ta kontakt

Ved å fylle ut e-postadresse og klikke på abonnere samtykker du i at Knowit håndterer e-postadresse og navn med det formål å sende deg forespurt informasjon. Øverste ansvarlige for håndtering av en personopplysning er enten et datterselskap i konsernet eller Knowit AB. Hvis du vet hvilket Knowit-selskap som er behandlingsansvarlig, kan du alltid kontakte det Knowit-selskapet direkte, og du kan alltid kontakte oss på dataprotection@knowitgroup.com.

Vi lagrer informasjonen så lenge samtykket fra deg finnes. Du kan når som helst kalle tilbake samtykket ved å klikke på avregistrere. Behandlingen skjer i samsvar med Knowits personvernerklæring.

Vil du at vi skal ringe deg?

Ved å fylle ut e-postadresse og klikke på abonnere samtykker du i at Knowit håndterer e-postadresse og navn med det formål å sende deg forespurt informasjon. Øverste ansvarlige for håndtering av en personopplysning er enten et datterselskap i konsernet eller Knowit AB. Hvis du vet hvilket Knowit-selskap som er behandlingsansvarlig, kan du alltid kontakte det Knowit-selskapet direkte, og du kan alltid kontakte oss på dataprotection@knowitgroup.com.

Vi lagrer informasjonen så lenge samtykket fra deg finnes. Du kan når som helst kalle tilbake samtykket ved å klikke på avregistrere. Behandlingen skjer i samsvar med Knowits personvernerklæring.

Takk for din henvendelse. Vi ringer deg for videre oppfølging.

Til toppen