Utfordring
BIR AS er et av Norges største renovasjonsselskap, og er ansvarlig for avfallshåndteringen til nesten 350.000 innbyggere i BIRs ni eierkommuner, deriblant Bergen. Deres gamle nettsider var fra 2010, og opplevdes som informasjonstunge og utdaterte. BIR ønsket seg derfor nye mobiltilpassede sider med intuitiv navigasjon og oppgavetilpasset seksjonering. Nye tjenester de ønsket inn i siden var adressesøk, skjema, chat og varsling (tømmedager). Kunden hadde en del funksjoner og tjenester de ønsket å ta med seg til nytt nettsted, nemlig sorteringsguide, kartapplikasjon, priskalkulator og publikasjoner (Bossanova). Siden skulle i tillegg være en varslingskanal og formidler av fakta om renovasjon. De ønsket også at nettsiden skulle inspirere til kildesortering. BIR ville lansere før sykkel-VM i Bergen høsten 2017, siden de visste de kom til å ha et ekstra stort behov for å informere og kommunisere med Bergens innbyggere disse dagene.