PRESSEMELDING
Knowit digitaliserer videre med Posten Bring
Knowit fortsetter samarbeidet med Posten de neste årene, og vil levere bredt på flere områder, fra teknologi til brukeropplevelse.
Knowit skal bistå Posten innenfor områdene breddeleverandør, systemutvikling og brukeropplevelse de kommende tre årene, med opsjon på ytterligere to år.
- Vi er virkelig glade for at Posten har gitt oss fornyet og utvidet tillit. Ved å jobbe tett over tid med en aktør som Posten bidrar vi til å skape teknologiløsninger som driver samfunnet fremover og beriker hverdagen til folk flest, sier Fredrik Ekerhovd, konserndirektør i Knowit Experience.
Knowit har bistått Posten innenfor digitalisering de siste fem årene, med ekspertise på design, system- og apputvikling, sikkerhet, arkitektur, prosjektledelse og forretningsutvikling.
Mona Hvattum, Knowit Experience.
- Vi har bidratt gjennom å skape innovative løsninger og robuste systemer – og vært med på en viktig digitaliseringsreise for Posten i en periode hvor behovet for digitale løsninger, logistikk og hjemlevering har vært enormt, forteller salgs- og markedsdirektør Mona Hvattum i Knowit Experience i Oslo.
- Gjennom pandemien fikk vi testet ut hva systemene har vært gode for, og nå gleder vi oss til veien videre, og fornyet og utvidet tillit fra Posten, sier Hvatttum.
De siste fem årene har Knowit hatt over 60 konsulenter inne i Postens ulike prosjekter i både Norge og Sverige.
Knowit er eneste leverandør med avtale på alle tre rammeavtalene, og for å dekke alle områder med både spisskompetanse og kapasitet har Knowit sikret seg samarbeidspartnere i selskapene Aztek, Blank, Capra, Clave, Cloudberries, Embriq, Gnist, Gritera, Kantega, Miles og Uniconsult. Kantega er blant aktørene som i fem år har levert tjenester innen digital innovasjon og brukeropplevelser til Posten.
- Vi er veldig stolte av å kunne videreføre samarbeidet med Posten, nå i sterk konstellasjon sammen med Knowit, sier Stian Hokke, salgssjef i Kantega.
Mona Hvattum i Knowit mener at alliansen med samarbeidspartnerne vil kunne sikre førsteklasses kompetanse og betydelig kapasitet til Posten.
- Her kan vi bistå Posten sine team med å levere innovative og fremtidsrettede IT-løsninger for kritiske samfunnsfunksjoner, sier Hvattum.
Christian Martinsen
Kommersiell direktør
Knowit Norge