Glem de digitale strategiene
5 min read
Nå dreier det seg om strategier for en digital verden

Innsiktens tidsalder
4 min read
Det er ikke mer teknologi du trenger, du trenger et bedre fokus 

Tingenes internett – venn eller fiende
8 min read
Akkurat nå opplever vi den største endringen siden internett ble født 

De beste e-handelsselskapene gjør ikke bare ting annerledes; de gjør annerledes ting
6 min read
Mange e-handels-prosjekter preges av at man kaster en dose digitalt støv på eksisterende prosesser i stedet for å tenke digital transformasjon. 

Blockchain – kryptonitt for bransjeledere
10 min read
Teknologien som erstatter autoritetene 

Game over for reklamen?
6 min read
Samspillet mellom algoritmer og innsikt i den menneskelige natur gir ekte kontakt og skaper sterke, varige forbindelser.

Nå kommer ”the Post App Era”
6 min read
App’ene vil ikke dø, men de blir viktigere – på en annen måte 

Sjefen slipper ikke unna robotiseringen
5 min read
Den 4. industrielle revolusjon berører seks av 10 yrker

Vekst og endring krever forbedret kundeopplevelse
4 min read
Bedriftsledere har lenge sverget til klassisk management consulting for å gi ny innsikt for bedre strategier og økte inntekter. Nå snur vinden. 

Den digitale arbeidplassen
6 min read
Kundeopplevelsen er satt i fokus, men de som skal levere er satt på sidelinjen. 

Slik bidrar digitaliseringen til en bærekraftig sivilisasjon
3 min read
Digitalisering bidrar til mer demokrati, bedre liv og helse i en verden med mange utfordringer.

Helsesjekken for e-handel
3 min read
Hvilke kritiske faser har vi, hva kjennetegner dem som lykkes? 

Programmatiske annonsekjøp
4 min read
Slik unngår markedsdirektøren fallgruvene

Bli kontaktet
Stein Opsahl
Strategisk rådgiver

Andre nylige artikler fra

 

Boston Consulting Group

Fokus på ansatte og kunder bak LEGOs turnaround

8 min read

LEGO fant ut at de ikke trengte en digital strategi, men en strategi for en digital verden. I praksis betyr dette tre ting; få på plass sin historiefortelling for å kunne bygge kultur, etablere ekstrem kundeinnsikt og komme opp med nye idéer som utnytter det digitale økosystemet.

LEGO-konsernets omstilling siden 2004 er en av de viktigste i forretningsverdenen på mange, mange tiår. LEGO var på randen av konkurs på grunn av feilslått vekststrategi og utvannet merkevare. ”What was it really that LEGO did better than anybody else?“ LEGO måtte jobbe knallhardt for å identifisere sine differensieringsfaktorer. 

Econsultancy:

GDPR – ikke bare advokatmat

6 min read

Kunnskapsrike markedsførere som forstår sine kunder, burde ikke ha for mye å bekymre seg for når det gjelder GDPR – EUs direktiv for personvern og datasikkerhet. Ærlig og transparent kundedialog er ofte nok for å tilpasse seg, sammen med et par justeringer i datastrategien.

McKinsey

Ledere fokuserer for lite på konkurrentene når de bygger strategier

6 min read

McKinseys forskning viser at ledere fokuserer mest på egne organisasjoner styrker og svakheter, på trender og økonomiske drivere, og på risiko og usikkerhet, enn på konkurrentene sine. Skal du lykkes, hevder McKinsey at dere må være bedre enn konkurrentene i noe, slik at dere kan tilby den beste dealen til et definert sett av potensielle kunder. 

Til toppen