Ved å knytte sammen data på tvers av flere kilder og enheter får du et oversiktlig bilde av kunden. Med Saleforce Marketing Cloud kan man bygge sterke kunderelasjoner ved å tilby relevant og personlig kommunikasjon til rett tidspunkt, gjennom riktig kanal til riktig tid.

Bli kjent med kunden og personaliser med intelligens

Ved å knytte sammen data på tvers av flere kilder og enheter får du et oversiktlig bilde av kunden. Med Saleforce Marketing Cloud kan du fange og aktivere første-, annen-, og tredjeparts data, og drive vekst ved å nå nye publikumssegmenter.

Dra nytte av kraftig kunstig intelligens for å orkestrere hver interaksjon. Lytt, tolk, og responder til kundens intensjoner, og lever personalisert kommunikasjon på en troverdig måte.

Engasjer gjennom hele kundereisen og analyser effekten

Opprett toveis sanntidsengasjement, hele veien fra bevisstgjøring til punktet hvor beslutninger tas. Utfør kontinuerlig den neste beste handlingen for hvert individ på et skalert nivå.

Mål ende-til-ende markedsføringseffekt på tvers av alle digitale kanaler og enheter ved å dra nytte av kunstig intelligens og et eksklusivt partnerskap med Google Analytics 360. Handle deretter på grunnlag av innsikten du har tilegnet deg, og lever datadrevne, personaliserte opplevelser gjennom alle stadier av en kundes relasjon med ditt varemerke.

Håndter både B2C og B2B

Uansett om kunden din er en bedrift eller en forbruker kan du benytte den samme digitale plattformen for markedsføring for å samle datakilder, personalisere i alle kanaler, engasjere i samtlige stadier av relasjonen til deres varemerke, og måle effekten av hver kampanje.

Integrerte markedsføringsverktøy

Skap en sømløs opplevelse på tvers av samtlige kontaktpunkter med integrerte markedsføringsverktøy i Salesforce Marketing Cloud:

Journey Builder

Med Journey Builder i Marketing Cloud kan man bygge automatiske kundereiser på tvers av kanaler. Dette betyr at man kan definere en serie med hendelser (for eksempel e-postutsendelser) som kundene går gjennom, og tilpasse kommunikasjonen basert på deres handlinger. Journey Builder gir deg muligheten til å lage og levere engasjerende kundereiser ved hjelp av automatisering og skreddersydd kommunikasjon. Dette forbedrer resultater, øker kundeengasjement og øker kundelojalitet.

 

Email Studio

I Marketing Cloud Email Studio kan man enkelt bygge e-poster med brukervennlig drag-and-drop funksjonaliteter, slik man ikke trenger å kunne kode for å bygge e-poster. Lag maler slik header og footer er konsekvent og compliant på tvers av e-poster. I Email Studio kan man bygge dynamiske og personaliserte e-poster. Man har også mulighet til å A/B teste e-poster, slik man kontinuerlig kan lære og øke konvertering. Marketing Cloud har også gode funksjoner for å passe på at din bedrift følger GDPR lovgivning. Du kan enkelt sette opp avmelding for kommunikasjon, og systemet hjelper deg slik du ikke sender e-poster til de som ikke ønsker dem.

Mobile Studio

Med Mobile Studio kan du enkelt opprette og sende nøye målrettede tekstmeldinger. Opprett og automatiser den ideelle mobilkampanjen med tilpassede maler for utgående og inngående SMS, påmelding til e-post kampanjer og informasjonsinnhenting. Ved å hente inn preferanser og adferd via chat meldinger og kombinere dette med eksisterende informasjon fra CRM kan du bygge komplette brukerprofiler, og deretter sende relevante tekstmeldinger for en bedre kundeopplevelse.

 

 

Marketing Cloud Advertising

Med Marketing Cloud Advertising kan du nå publikum i den kanalen de selv foretrekker, det være seg Facebook, Google, Instagram, LinkedIn, Twitter eller YouTube. Bruk dine CRM-data for å personalisere digital markedsføring, og opprett 1-til-1 kundeopplevelser. Man kan også bruke Advertising i Journey Builder, slike man kan bruke ads som en del av en større kundereise.

Datorama

Salesforce Marketing Cloud Datorama er en avansert analyse- og rapporteringsplattform. Datorama samler, organiserer og analyserer data fra ulike markedsføringskanaler og kilder for å gi markedsførere innsikt i effektiviteten av deres markedsføringsinnsats.


Einstein - personaliser med intelligens

Marketing Cloud Einstein, kombinerer den kraftige funksjonaliteten til Salesforce Marketing Cloud med kunstig intelligens (AI) for å levere personlig, relevant og engasjerende markedsføring i stor skala. Man kan bruke innsikt som send-time og engagement for å optimalisere engasjement hos kunder og kontakte dem med ønsket informasjon til ønsket tidspunkt. 

Til toppen