Gå til hovedinnhold
Til hjemmesiden til Knowit

VI SKAPER LANGSIKTIGE VERDIER GJENNOM Å BYGGE OG STYRKE MERKEVARER

Digital markedsføring og performance

Digital markedsføring gjør det mulig å kommunisere bredt og generelt til mange, men også strategisk og spisset til smalere målgrupper. Denne effektive og målbare formen for markedsføring kalles gjerne for performance marketing.

Markedsplan tilpasset din bedrift og målgruppe

Våre kreative, erfarne og prisvinnende markedsførere er spesialister på å håndtere førstepartsdata på vegne av kundene våre. For å sikre at markedsføringen er så effektiv som mulig, jobber vi systematisk og strategisk med en markedsplan som er tilpasset din bedrift, marked og målgruppe.  

En viktig del av markedsplanen, er å utvikle en markedsstrategi som gjør rede for målgrupper, konkurrenter, markedet, kundereisen og kanalvalg. Dette er selve grunnlaget for å skape gode og treffsikre digitale kampanjer som konverterer.  

Våre digitale markedsførere er eksperter på: 

  • Betalt søk  
  • Sosiale medier  
  • Displayannonsering  
  • Feed management  
  • Dynamisk kreativ optimalisering (DCO)  

Organisk synlighet i søk 

Vi tilbyr også tjenester innen søkemotoroptimalisering (SEO). Sammen med markedsførerne som håndterer resultater innen betalt søk, sørger våre SEO-rådgivere for at bedriften blir synlig organisk i søk ved å optimalisere nettstedet ditt. Målet er det samme, nemlig å øke trafikk inn til en nettside, merkevarekjennskap til bedriften og konvertere søkere til kjøpere.  

Les mer om våre SEO-tjenester

 

Hvordan Knowit jobber med betalt søk (PPC) 

Betalt søk er en metode for annonsering hvor du betaler for å plassere annonsene dine i søkeresultater, basert på spesifikke søkeord. Denne formen for annonsering kalles for PPC (pay per click) eller SEM (search engine marketing).  

Annonsene vises umiddelbart for brukere som aktivt søker etter produkter eller tjenester på nett. Vi utnytter hele Google-nettverket, som inkluderer alt fra Gmail, Youtube, Display, Maps og Discover når vi jobber med betalt søk. For nettbutikker inkluderer det også å vise produktutvalget med shopping-annonser øverst i søkeresultater.  

Knowit er Google Partner og kan vise til over 15 års erfaring med betalt søk. Våre digitale markedsførere kan hjelpe deg og bedriften din med alt fra opplæring og rådgivning, til kjøp og håndtering av annonsekontoer i Google Ads og Microsoft Ads (Bing).  

 

Markedsføring i sosiale medier 

Markedsføring i sosiale medier dreier seg i stor grad om å tiltrekke, engasjere og kommunisere med målgruppen din. I tillegg er sosiale medier et fantastisk verktøy for å bygge merkevarekjennskap og drive salg.  

Annonsering i sosiale medier er en kostnadseffektiv måte å nå ut til et stort antall brukere. Vi hånterer dette på plattformer som Facebook, Instagram, LinkedIn, X, Pinterest, TikTok og Snapchat for våre kunder.

Ved å skape engasjement og konvertere en bred og variert målgruppe på en slik økonomisk måte, samler vi også verdifull data om målgruppen og deres atferd. Dette datagrunnlaget er utgangspunktet for en kontinuerlig prosess med å forbedre kommunikasjonen og strategien i sosiale medier. 

Tilpasset og presis digital markedsføring 

En av de store fordelene med å inkludere annonsering i sosiale medier i markedsstrategien, er muligheten til å personalisere kommunikasjonen til ulike segmenter. Vi tilpasser annonser i form av bilde, video eller tekst, og gir råd på presis segmentering basert på brukerdata som demografi, interesser og atferd. Vi hjelper også med strategiplanlegging og kartlegging av kundereisen.  

Knowit har over 10 års erfaring med annonsering i sosiale medier. Våre rådgivere er erfarne spesialister som er oppdatert på nye kanaler, regelverk og retningslinjer som eksempelvis GDPR og personvern.   

Vi jobber i tillegg med systemer som er integrert med feed management og DCO. Slik sørger vi for å automatisere annonseringen i én eller flere kanaler, utnytte dynamiske kreative maler, og bruke data til å optimalisere annonsene. Datadrevet segmentering, kreativ bruk av eksterne datapunkter til annonsemateriell og sørge for dataflyt mellom kanaler, er også mulig med DCO.   

 

Treff målgruppen der de er med displayannonsering 

Målet med displayannonsering er å øke merkebevissthet, generere leads og drive salg. Dette gjør vi ved å eksponere et produkt, tjeneste, eller merkevare til relevante målgrupper der de befinner seg.  

Visuelle annonser eksponeres for brukeren i flere ulike digitale flater som nettsider, apper og sosiale medier. Annonsene kan vises i forskjellige formater, som eksempelvis bannerannonser, videoer og interaktive annonser.   

Displayannonsering gjøres i hovedsak gjennom programmatisk annonsering eller direkte kjøp av annonseplasser hos mediene. Dette er en automatisert prosess for kjøp og salg av digital annonseplass, hvor algoritmer og data benyttes for å treffe den riktige målgruppen med relevant innhold i sanntid. Vi hjelper kundene våre med å optimalisere budsjett og strategi, samtidig som vi måler og rapporterer på effekten av annonseringen kontinuerlig.  

 

Feed management for nettbutikker 

Feed management dreier seg om å generere leads på bakgrunn av et produktutvalg i en nettbutikk. Våre digitale markedsføre håndterer produktfeeden som importeres fra en e-handelsplattform eller andre interne systemer.  

Dataen fra en produktfeed berikes gjerne med andre førstepartsdata, for å effektivt kunne segmentere når den sendes videre til annonseplattformene. Denne prosessen gjør det mulig å markedsføre produkter med høy margin, innen et bestemt merke, mot en spesifikk målgruppe i en spesifikk kanal.   

 

Dynamisk kreativ optimalisering (DCO)

For annonsering i sosiale medier og displayannonsering, håndterer vi i tillegg dynamiske maler for kreativer. Dette omtales som DCO (dynamisk kreativ optimalisering). DCO gjør det effektivt og fleksibelt å skru av og på, eller justere ulike budskap.  

Kreative elementer som tekst, bilde, font og farger kan endres med noen enkle tastetrykk i et regneark. Denne måten å jobbe på egner seg spesielt godt for bedrifter som ofte endrer priser og kampanjer, eller ønsker å aktivt teste resultater av ulike kreative variasjoner.    

Vil du vite hvordan vi kan hjelpe deg?

Ta kontakt så hører du fra oss!

Mona Hvattum

Salgsansvarlig

Knowit Norge