Gå til hovedinnhold
Til hjemmesiden til Knowit

VI SKAPER LANGSIKTIGE VERDIER GJENNOM Å BYGGE OG STYRKE MERKEVARER

Gode kundeopplevelser med CRM og marketing automation

Marketing automation og CRM gjør det enklere å nå målgruppen i ulike kanaler, effektivisere segmenteringsprosessen, tiltrekke nye leads, tilpasse kommunikasjonen og utvikle en strategi som skaper gode og varige kunderelasjoner.

Bedre kundetilfredshet med automatisert markedsføring 

Customer Relationship Management (CRM) og marketing automation handler om å skape gode kundeopplevelser ved å organisere og utnytte tilgjengelig innsikt og kundedata på en effektiv og strategisk måte.

Hos Knowit har vi ekspertise på hele bredden, og kan hjelpe deg med å planlegge og implementere automasjonsløsninger tilpasset dine behov.

Våre dyktige markedsførere er spesialisert på ulike CRM-systemer som Microsoft Dynamics 365, Salesforce og Hubspot. Ved å jobbe med marketing automation i samspill med CRM, sørger vi for å maksimere verdien og levere best mulig resultat til deg som kunde.  

Slik kan vi hjelpe din bedrift med CRM og marketing automation: 

  • Oppsett, rådgivning og optimalisering av e-postmaler
  • Planlegging og design av kundereiser
  • Omnikanal markedsføring
  • Rådgivning om GDPR  

Strategi for e-postmarkedsføring 

Inbound marketing og e-postmarkedsføring er begge viktige aspekter av automatisert markedsføring. Ved å automatisere prosesser som å sende ut e-poster med relevant innhold basert på hvor kunden befinner seg i kjøpstrakten, blir markedsføringen både personlig og relevant.  

En god strategi for håndtering av alt fra e-postlister til GDPR, er selve fundamentet for å lykkes med markedsføringen og bygge sterke, langvarige kunderelasjoner. 

Dette pleier vi å hjelpe kundene våre med: 

  • Segmentering og e-postlister 
  • Kode nye e-postmaler 
  • Tilpasse e-poster så de vises riktig i "dark mode" på e-postklienter 
  • Mobilresponsive e-postmaler 
  • Rådgivning på GDPR og samtykke 
  • IP warm up (for å hindre e-post fra å havne i spam-filteret)   

Tre grunner til å investere i gode kundereiser:    

  1. Treff kunden med riktig budskap, i riktig kanal og til riktig tid. Et automatisert system gjør dette mulig, samtidig som det sparer tid og ressurser sammenlignet med manuell håndtering av oppgavene.

  2. Bedre kundekommunikasjon. Automatiserte kundereiser gjør det mulig å sende ut personaliserte budskap som er optimalisert for å øke salg og konverteringer. Som fører til bedre kundeopplevelser og høyere kundetilfredshet.

  3. Sømløs integrasjon av salg og markedsføring. Kundereiser og automasjon gjør det mulig å binde markedsføring og salg tettere sammen. Man kan generere flere leads gjennom effektiv markedsføring, pleie dem med nøye planlagte kundereiser, og overføre dem videre til salg når de er klare.  

En helhetlig opplevelse med omnikanal markedsføring 

Det kan være utfordrende at flere team håndterer ulike aspekter av kundekommunikasjonen. Kanskje er et team ansvarlig for e-postene, et annet ansvarlig for nettsiden og et tredje lager innhold til sosiale medier?   

Vi hjelper kundene våre med rådgivning for hvordan du best mulig sikrer en helhetlig opplevelse på tvers av kanaler og kontaktpunkter. Vi skaper sømløse kundeopplevelser, som sørger for at kommunikasjonen fra merkevaren oppleves både logisk og relevant. 

 

Sikkerhet og GDPR 

Når vi jobber med bedrifter og merkevarer, er det en selvfølge at systemene som settes opp overholder regelverk som GDPR og andre lovkrav. I Knowit har vi, i tillegg til markedsførere med kompetanse på GDPR, også egne eksperter innen sikkerhet og personvern som håndterer disse utfordringene.  

 

Plattformene vi jobber mest med:  

  • HubSpot Marketing Hub
  • Microsoft Dynamics 365 Customer Insights 
  • Salesforce Marketing Cloud Engagement
  • Salesforce Marketing Cloud Account Engagement (Pardot)   

 

Vil du vite hvordan vi kan hjelpe deg?

Ta kontakt så hører du fra oss!

Mona Hvattum

Salgsansvarlig

Knowit Norge