Guider brukeren

Guider brukeren

UX writing, eller microcopy som det også kalles, guider brukeren gjennom en app, et nettsted eller en nettbutikk på enkleste måte. Hver nettside har en oppgave. Det kan være å informere, selge noe eller få noen til å abonnere på nyhetsbrev. Alle disse sidene må ha et godt skrevet innhold basert på en søkeordsanalyse for å bli rangert ved organisk søk i Google. Derfor anbefaler vi aldri å utvikle et nettsted uten en søkeordsanalyse i bunn og god UX writing i toppen. UX writing kan være forskjellen på om målgruppen din, besøker ditt eller dine konkurrenters nettsted.

Noen sekunders oppmerksomhet

Noen sekunders oppmerksomhet

Men det du egentlig ønsker er å komme i dialog med målgruppen din. Med andre ord, få de som besøker nettstedet ditt – som er interessert i bedriftens produkter og tjenester – til å bli medlem i kundeklubben din, kjøpe det du selger, melde seg på nyhetsbrevet ditt slik at de kan få nyheter av deg, dele dine nyheter med sine venner, og være en lojal kunde og ambassadør for merket ditt til evig tid. Utfordringen er at du bare har noen sekunder å gjøre det på før gjesten din klikker seg videre – noen få sekunder. Derfor kan UX writing også være forskjellen på om en besøkende blir værende på siden din eller forlater den raskere enn du kan si «Morna kunde!».

Bedre brukeropplevelse

Bedre brukeropplevelse

God UX writing basert på merkevarens stemmeleie gjør brukeropplevelsen enda bedre, og lar merkevaren komme til uttrykk som en del av brukeropplevelsen. Derfor er UX writing en viktig del av våre UX design-pakke.

Lurer du på om vi kan hjelpe deg?
Mona Hvattum
Head of Consulting and Sales, Knowit Experience Oslo
Bli kontaktet
Bli kontaktet

Lurer du på om vi kan hjelpe deg?
Idun Storm
Head of Consulting and Sales, Knowit Experience Bergen
Bli kontaktet
Bli kontaktet

Til toppen