
Opptil 25% mer salg for samme markedsinvestering
I dag har vi økt tilgang til kvalitetsdata. Samtidig har også kompleksiteten i mediemiksen økt; flere kanaler, mer polarisering i hvem du når hvor, krav om en holistisk kundeopplevelse på tvers av alle kontaktpunkter osv. Slik oppleves salgsmodellering som mer relevant enn noensinne for de markedsførerne vi jobber med.
Salgsmodelleringsfilosofien bygger på en solid metode og et forskningsunderlag som tar sikte på å dokumentere hvordan markedsføring faktisk påvirker salg, og i hvor stor grad den er lønnsom slik at det er verdt investeringen. Gjennom eget arbeid har vi avdekket mange selskaper som har kunnet forbedre effekten av markedsføringen sin betydelig. Forbes samlet i 2018 oppdaterte referansepunkter som bekrefter at salgsmodellering kan hjelpe markedsføringsorganisasjoner med å realisere kostnadsbesparelser på 10-25% og fortsatt oppnå samme salgseffekt på markedsføringsbudsjettet.