
Utfordring:
Bertel O. Steen Detalj er en av Nordens største aktører innen salg og servicetjenester for personbiler og varebiler. De representerer syv ulike personbilmerker og er til stede med 45 bilforhandlere og verksteder fra Kristiansand i sør til Verdal i nord.
Kundeadferden innen bilsegmentet har endret seg dramatisk. Hele 92% av bilkjøpere bruker i dag søk for å lære og orientere seg før de besøker en fysisk bilforhandler.
Et tidlig innsiktsarbeid avdekket at Bertel O. Steen ikke ble oppfattet veldig fremtidsrettet. Majoriteten av kunder kan lite og er heller ikke veldig interesserte i bil. De ønsker å ta veloverveide valg, men er usikre på om de kan stole på en bilforhandler som rådgiver.
Med utgangspunkt i kundenes ønsker og behov, og med støtte i en ny nettside, ønsket Bertel O. Steen Detalj forsterke merkevaren og reposisjonere seg som en relevant og troverdig aktør, som gjør det enkelt for kundene å tilegne seg kunnskap og ta gode valg.